Hi Allemaal,
Ik ben al een tijdje lid hier, maar geen berichten geplaatst ooit volgens mij
.
Ik fotografeer al een tijdje voor de hobby, maar ben nooit echt verder gekomen dan het beginnersstadium. Ik heb een jaar of 4 geleden een Fuji Finepix hs25 exr gekocht, een z.g.n. bridge camera als ik mij niet vergis. Nu vind ik het hartstikke leuk om daar plaatjes mee te schieten, maar ik loop tegen de beperkingen van het binnen fotograferen op, wat ik toch het leukste vind. Het kan wel met de finepix, maar ik ervaar vaak veel ruis en/of bewegingsonscherpte (wat logisch is volgens mij), buiten maak ik wel redelijk scherpe foto's, maar dan moet er niet te veel beweging in het onderwerp zitten. Nu hoop/denk ik met een spiegelreflex hier minder last van te hebben, maar is dat wel zo?
De Nikon d3400 met 18-55mm vr lens is nu overal in de aanbieding, maar ik vind het lastig om te beoordelen of dit kwalitatief betere foto's gaat opleveren voor mij. Wie kan en wil mij hier iets over vertellen? Ik weet dat er een grotere sensor in de Nikon zit, de vr lens zou ook moeten helpen qua bewegingsonscherpte, maar ga ik na een paar maanden niet weer het gevoel hebben dat ik een miskoop heb begaan? (ik weet dat dit een lastige vraag is om te beantwoorden voor iemand anders dan mijzelf) Bedankt voor het lezen in ieder geval!