Cinemovie schreef:Heb je een site ofzo waar je al die mooie plaatjes download.....hahahah echt geweldig weer hoor..... Je moet me toch maar is dingen vertellen waar ik op moet letten kwa planten waar ik al dat moois kan vinden.. je had toch ook 105mm of heb je dr nog tussen ringen op of zo... Je moet er zowat bovenop zitten als je hem zo op de plaat wil hebben.....Of heel veel croppen... maar dan krijg ik hem niet zo strak voor elkaar.
'k Kan je geen raad geven i.v.m. planten omdat iedere soort vlinder zijn specifieke voorkeurs bloemen en planten heeft. Zoek vooral langs warme bosranden, of tegen warme heuvelwanden. 's Morgens vroeg moeten de vlinders nog opwarmen, tegen zonsondergang zijn ze al moe. Dat zijn de beste momenten, overdag zijn ze hyperactief!
'k Gebruik alleen de Sigma 105 mm zonder hulpmiddelen en ik fotografeer altijd in Raw, dan kan je gerust 1/3 de wegcroppen zonder kwaliteitsverlies.
Voor 'druppelvlindertjes' gebruik ik een statief, de beestjes kunnen toch niet weg en als je de druppeltjes ook scherp wilt kan je niet anders als met statief werken. Voor de rest van de dag schiet ik op AF, beetje oefenen en je bent er zó mee weg, ze zijn dan immers veel te beweeglijk om een statief of zelfs een monopod te gebruiken.
Veel succes!