En deze ....van welke eeuw is deze?

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
AJL
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Hier heb ik mijn eerste foto van dat kleed...ik heb hier getracht met licht te varieren en een sfeer neer te zetten.
Het accent ligt op de onderste zone, de verlichting van het gezicht was secundair.

Afbeelding
Lein
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik krijg een beetje het gevoel dat je met de opmerkingen die je bij de vorige foto kreeg weinig hebt gedaan, behalve de verlichting veranderen...De jurk past nog steeds niet mooi en de make-up en haarstijl van het model passen nog steeds niet bij de stijl die je in mijn ogen probeert neer te zetten met de jurk en locatie.
Ik vind het wel mooi hoe het licht gedeeltelijk op haar gezicht valt.
Deva
Lid
Lid

Re: En deze ....van welke eeuw is deze?

Bericht Geplaatst:

Grappige belichting, het lijkt wel of je een lamp onder de rok hebt gezet.
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

De achtergrond (kasteel / poort) vind ik wel beter in de scene passen.
Over het licht kan ik helaas niet enthousiast worden. Ik had veel liever een mooi uitgelicht model hier gezien.
AJL
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Lein schreef:Ik krijg een beetje het gevoel dat je met de opmerkingen die je bij de vorige foto kreeg weinig hebt gedaan, behalve de verlichting veranderen...De jurk past nog steeds niet mooi en de make-up en haarstijl van het model passen nog steeds niet bij de stijl die je in mijn ogen probeert neer te zetten met de jurk en locatie.
Ik vind het wel mooi hoe het licht gedeeltelijk op haar gezicht valt.

Lein....ik denk dat gij een foto wilt met make-up en haartooi van de Middeleeuwen.
* Ken jij de stijl van toen, of is wat gij in de boekjes ziet van de hogere klassen die zich lieten schilderen en de lagere klasse die geen geld had, kon zich niet laten portretteren op doek. Dus die stijl is onbekend.

* anderzijds hebt gij misschien geld voor een styliste, visagiste maar ik doe dat als hobby en niet voor officiele doeleinden

* anderzijds...ik heb deze foto genomen voor de andere shoot dus voor uw opmerkingen
Smaken en middelen verschillen nu eenmaal
fran
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik vind de jurk aan de rechteronderkant net iets te veel uitgelicht. Verder is de belichting mooi en de setting zeker sfeervol.
Neem volgende keer een serie veiligheidspelden mee zodat je aan de achterkant de jurk kan innemen om beter passend te maken, is heel makkelijk gewoon een paar keer oefenen want de jurk is echt wel mooi en biedt veel mogelijkheden.
Make up en haardracht storen me hier niet, in die tijd werd het haar ook los gedragen.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank u

De jurk was door de moeder op de rug heel nauw aansluitend met een draad versmald
gpauwen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De onderbelichte hoek links, die vertikaal over bijna de gehele foto verloopt, is ook een beetje jammer.
Ik vindt het geheel wel iets hebben van de middeleeuwen hebben - het zou een spook kunnen zijn uit de middeleeuwen. Elk kasteel heeft er immers eentje...;)
Niels
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik maak me niet zo druk over het jaartal, boeiend.. Je statement over schilderijen van de rijke etc houdt geen stand, want ik weet bijna zeker dat de gewone dames niet zo'n jurk, krulspeldenen hun haar in laagjes sneden.

Maar goed ik zie een mooie vrouw in een jurk uit vervlogen tijden, daar is niets mis mee, als zou een moderne modelletje haar mooier staan.

Ik vind dta je haar goed geplaatst hebt in de achtergrond, het is in 1 oog opslag duidelijk waar ze staat. Indien mogelijk had je haar een stapje naar links kunnen laten doen, dan was die witte deur niet onder haar arm door gekomen..

Ik vind de belichting leuk gedaan, al had het face lichtje iets minder hard mogen zijn imo.
Verder vind ik haar pose niet zo spannend, handen in de zij, omhoogkijken, weinig expressie op haar gezicht. Jammer want je hebt met die Tessa een mooi model weten te strikken.

Maar dit is geen verkeerde foto, hij zal wat betrefd tijd niet helemaal kloppen, maar boeiend..
Schaeddy
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik vind 'm wel wat hebben :up
Anders dan anders, kan ik wel waarderen, zo te zien goed over alles nagedacht, zoals donkere ruimte, lichtinval van de deur, alleen je kan niet wegkomen met dat witte vlak achter haar, da's jammer.
Leuk bedacht zo, met dat licht van onderen, en een beetje opichting van het gelaat :up
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Schaeddy schreef:Ik vind 'm wel wat hebben :up
Anders dan anders, kan ik wel waarderen, zo te zien goed over alles nagedacht, zoals donkere ruimte, lichtinval van de deur, alleen je kan niet wegkomen met dat witte vlak achter haar, da's jammer.
Leuk bedacht zo, met dat licht van onderen, en een beetje opichting van het gelaat :up

kan ik me helemaal mee vinden :jump :proost

dank u voor de reakties
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”