Als nieuweling op deze site plaats ik een foto van een visdiefje met jongen. De visdieven broeden op door ons vervaardigde kunstvlotjes gelegen in een brede sloot op terrein van staatsbosbeheer. Deze vlotjes zijn gewild als broedplaats daar het hierop veilig is voor grondpredatie van b.v. hermelijnen.
Tsja, wat zal ik zeggen, briljant moment, en geniaal erop gezet. Is zo'n foto die open je op het forum, en dan komt die over je heen, shock and awe noemen ze dat geloof ik.
Moment is dus schitterend, scherpte is ragscherp, met sierlijke onscherpte in de ouderlijke vleugels, die niet alleen dynamiek aan het geheel geven. Maar ook een beschermende omarming van de ouder om de jongen geeft (ja dat noemen ze dan projectie, ach Freud was zo gek nog niet).
Scherptediepte maakt het geheel erg fijn los van de zachtegroene achtergrond. Grasje zat daar, stoort mij geenzins. Is onderdeel van de natuur, en ik vermoed dat de jongen geen gehoor aan de smekende fotograaf geven om dat te verwijderen...
Groot afdrukken, en een prominente plaats aan de muur geven.
Mendel schreef:Tsja, wat zal ik zeggen, briljant moment, en geniaal erop gezet. Is zo'n foto die open je op het forum, en dan komt die over je heen, shock and awe noemen ze dat geloof ik.
Erg mooi moment. In je beschrijving gaf je aan dat de broedplaatsen door jullie verzorgd worden. Blijkbaar heb je daardoor ook een mooi stekkie kunnen gebruiken om het tafereeltje vast teleggen zonder ze te storen. Je hebt er goed gebruik van weten te maken en een knappe plaat ervan gemaakt.TOP!
Hoe doe je dat toch je zou bijna denken dat al die vogels zo bij je in de achtertuin zitten (als dat zo is kan je wat bezoek aan photodromers verwachten ), zoveel mooie plaatjes Kortom; deze ook weer helemaal geslaagd, echt super!