Heb dit wel eens vaker gezien. Leuk concept! De uitvoering vind ik echter niet zo fraai.
Ik zie dat je met een enorm groot diafragma hebt gefotografeerd. Wellicht kun je in het vervolg beter kiezen voor een kleiner diafragma. Nu verloopt de scherpte te snel waardoor niet alles scherp is wat ik graag scherp zou zien.
Op de eerste foto vind ik het zwart van de achtergrond er iets te bewerkt uit zien. De overige foto's is het zwart erg vlekkerig.
Zoals reeds geschreven... het concept vind ik erg leuk. Met wat oefenen kun je hier leuke dingen mee maken.
Al zeer goed....ge verdient een grote aanmoediging en geen afbraak
Ik neem aan dat het op een donker blauwe tafel is....hang achter de tafel een zwarte doek Dan moet ge bij bewerken zorgen dat de tafel een beetje zichtbaar is en de zwarte doek moet egaal zwart zijn.....liefst een vierkante tafel Ge moet foto 1 van u benaderen maar in de voorgrond een beetje structuur zien zodat het niet zeeft.
Gebruik uw flits misschien.van de camera met een doorschinene pvc-zak over de flits ..en als variante zonder flits maar ga dan in uw garage waar ge wat licht hebt zodat ge meer f16 kunt gebruiken.
de "tafel" is een boxje met een blauwe ballon er om heen. er achter hangt een vel zwart karton voor de achtergrond.
qua licht heb ik er nu een bouwlamp op staan, maar die geeft niet genoeg licht. flitser van mijn camera zelf gebruiken gaat niet omdat de sluitertijd dan naar 1/200 gaat (of is hier wel iets aan te doen?)
ik ben de verf niet laten vallen, maar de verf ligt op een ballon om een boxje, aangesloten aan mijn computer. vervolgens speel ik muziek met een zware bas toon. (hoe abrupter hoe beter) daardoor gaat de ballon om box trillen. de verf springt dan rond. (letterlijk het zit daarna echt overal)
hahaha ik zie het nu pas, cool hoor. Maar wat jij zegt over het diafragma klopt niet. Je laat meer licht binnen met een klein diafragmagetal en hebt daarbij meteen de kleine scherptediepte. Wel stoer bedacht
Leuk experiment. Volgende keer je diafragma-waarde ietsje opschroeven om een grotere scherptediepte te pakken. Dan wel voldoende licht toevoegen om geen last van bewegingsonscherpte te krijgen.
Jabbeke schreef:maar een klein diafragmagetal, is toch een groot diafragma? en andersom??? of heb ik dat altijd verkeerd beredeneerd?
nee dat heb je goed. ik ben het dan oneens met Reko dat jij het aan zou moeten passen. Dacht in eerste instantie dat hij bedoelde dat er nog minder achtergrond zichtbaar moest zijn, wat logisch leek, maar hij wilde meer scherpte op de achtergrond, wat mij niet zo'n goed idee lijkt.
Sorry voor de verwarring (die ik mezelf heb gecreëerd).