Zwart-wit

Tableau vivant tijdens de `Leidse Rembrandtdagen'. Hoewel de heren neergestreken zijn in de oude historisch wijk van Leiden vind ik de achtergrond niet passen bij de kledij. Ik zou graag de afbeelding een stijl meegeven die past bij die tijd, alleen ik zou niet weten hoe. Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag. Ik heb zelf al wat geprobeerd met de Nik filters maar was daar niet tevreden over.
Laat gerust je creatieve geest los op deze plaat en plaats hem met je bewerking hier. Daar steek ik denk het meest van op....
Ter info; Het schilderij is een groepsportret van vijf heren van het Amsterdamse lakengilde die instonden voor de keuring van het laken, en hun bediende. Het zijn niet de regenten van het gilde, maar de waardijns: twee katholieken, een doopsgezinde, een remonstrant en een gereformeerde. Hun namen zijn (v.l.n.r.): Jacob van Loon (1595-1674), Volckert Jansz. (1605-1681), Willem van Doeyenburg (1616-1687), Jochem de Neve (1629-1681) en Aernout van der Meye (1625-1681). Op de achtergrond in het midden, zonder hoed maar met solideo, staat hun bediende, Frans Hendricksz. Bel (1629-1701). Bel had de dienstwoning tot zijn beschikking en sleet zijn leven in het Staalhof. (bron:wikipedia)