Zeg Valencia en je zegt Ciutat de les Arts i les Ciències. Helaas was tijdens ons bezoek een deel van het complex niet toegankelijk vanwege werkzaamheden maar het was toch weer genieten daar.
"Zeg Valencia en je zegt Ciutat de les Arts i les Ciències."
Ja, het is goed met jou. Valencia lukt nog wel, maar zeg maar eens drie keer achter elkaar heel snel Ciutat de les Arts i les Ciències......
maar de foto vind ik erg mooi, fijn laag perspectief en het water is mooi omkaderd door het gebouw, wat het erg fijn kijken maakt. De harp en de koepel achterin maken het helemaal af.
De streep van de straaljager bovenin zou ik we; even weghalen, dat leidt een beetje af.
Een paradijs voor architectuurliefhebbers (en -fotografen), mooi dat je daar bent. Je laat goed zien waarom deze plek zo geliefd is, en het bootje is een leuk detail.
Bedankt. Foto is gemaakt 18 april j.l. om 11.18 uur. Exif erbij gezet.
Twijfel over vliegtuigstreep weg proberen te halen of gewoon rand boven eraf. Ruis heb ik al behoorlijk mee gevochten.
Uiteraard ook nog wel geprobeerd wat origineler/mooier beelden te maken, maar voor mij gewoon te hoog gegrepen. De plek is te mooi om er niet volop van te genieten.
Ik heb jouw foto vanaf hier even gebruikt en zie dat er meer mogelijk is. Zeker met het orginele bestand. Je hebt een goed bewerkingsprogramma en dus de mogelijkheid. Vind je plaatsing niet goed dan haal ik hem weg.
Frans, bij andere foto´s die ik hier maakte had ik de snelle sluitertijd en kleiner diafragma echt nodig om niet een veel te lichte foto te krijgen. Waarschijnlijk heb ik bij deze gedacht, zonder te controleren, dat dat hier ook wel zou zijn. Niet echt opgelicht dus, zoals je inmiddels denk ik wel kunt zien. Update Herman komt inderdaad dicht in de buurt van hoe het daar werkelijk is als de zon schijnt. Heb dus mijn best gedaan dit te benaderen. Nu wel weer twijfel of het niet te licht is.
Dank voor jullie reacties en het meedenken, wordt gewaardeerd.
Frans, in mijn OP zie je het resultaat van je advies dat ik heb opgevolgd. Weer wat geleerd! Ben nog wel nieuwsgierig naar wat volgens jou de oorzaak van de ruis is.
Ben nog eens door je foto's op photodrome gegaan.
Dan zie je dat het eigenlijk wel mee valt met de ruis van je camera genomen onder goede lichtomstandigheden.
Blauwe luchten zijn gevoelig voor het optreden van ruis. Vooral bij bewerkingen.
Advies. Wees daar op attent bij het bewerken van foto's.