zelf ben ik helemaal geen showmens, want al dat gefrut aan die honden vind ik maar niks, en aangezien het herdershonden zijn, die graag in de vrije natuur rond willen rennen, hou ik de mijne liefst op een zo natuurlijk mogelijke manier.. borstelwerk heb je er idd veel aan, maar voor zo´n show is het helemaal van de gekke..
afijn, na wat jaartjes maak je wat contacten, en leer je het wereldje een beetje kennen, en als dan blijkt, dat je ook nog fotootjes maakt, dan kun je het nuttige met het aangename verenigen..
heb mijn eigen hondjes niet meegenomen, dat knipt niet lekker, en ik was uitgenodigd door deze en gene, die graag wat plaatjes voor op de home-sites wilden hebben, dus voor mij was dat weer leuk om te doen..
heb een beetje selectie gemaakt van hetgeen er allemaal tijdens zo´n show gebeurd, en eigenlijk is het in zo´n slecht verlichte zaal, met spotjes in alle kleuren en tl niet altijd even lekker om te doen..
maar goed, ik vond het vrij aardig gaan, en de meeste overige mensen, die plaatjes stonden te maken hadden ook weer aardig wat problemen, maar ik vind het altijd een uitdaging om te doen..
witbalans aangepast, geen flits gebruikt, maar gewoon vol open schieten..
aangezien mijn toestel boven iso 800 een regelrechte ruisbak begint te worden, ben ik maar op iso 400 tot 800 blijven zitten.. met een nieuwer dingetje dat met gemak tot hogere waardes gaat, zal het wellicht beter kunnen, vooral als de hondjes beginnen te lopen in de ring, maar da´s voor later..
belichting was niet eenvoudig, maar goed, we leren iedere keer weer bij..
F1

F2

F3

F4

F5

F6

F7

F8

groetjes, alex!