Geweldige mooie serie Foto 1 heeft erg mooie kleuren maar de rest vind ik ook supermooi Ik vind het heel suptiel gedaan Heb geen verstand van HDR en vaak vind ik het ook niet mooi maar deze zijn top
Mooi gedaan , alleen zou ik bij 1 toch draaien dat de rechte (horizontale lijn) parallel loopt aan het hekwerk op de voorgrond. Ook ik krijg de indruk dat hij scheef staat.
Verder is het een mooie serie ! Knap gedaan. Het geeft de kou heel erg mooi weer. Ikzelf vind nummer 4 de mooiste. Die springt er bij mij toch echt uit van wegen de diepte in de foto.
Zeker HDR dat is wel duidelijk en het nadeel daarvan vind ik zijn de schaduwen die of te rood of te blauw worden. Ik zelf had daar waar de sneeuw blauw is (vooral bij nr 3) dat weg gefilterd naar wit.
In ieder geval wel tof dat er nog redelijk wat reakties elke keer op m'n platen komen.Positieve zijn leuk , maar de kritische noten heb ik het meeste aan , temeer dat ik 10(!) jaar niet meer noemenswaardig gefotografeerd heb en dat het nabewerken eigenlijk sinds eind september een beetje in de vingers zit.Vooral met de kritische commentaren kan ik echt een hoop voordeel doen (ook op andere fora trouwens)
HDR is vaak een kwestie van smaak, dus daar ga ik het niet over hebben behalve dat ik het nadeel ervan vind dat luchten al gauw onnatuurlijk overkomen, zoals vooral bij 2, 4 en 6 te zien is. Kleuren en belichting zien er verder prima uit. Wat de composities betreft volg ik Akira dat deze het minst sterke onderdeel van de foto's zijn, met foto 4 als positieve uitzondering, hoewel daar naar mijn smaak een randje van de onderkant af zou kunnen. Dat laat allemaal onverlet dat het een serie is waar ik toch met genoegen naar heb gekeken.