Visdiefje voert jong

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
Ron62
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Visdiefje voert jong

Bericht Geplaatst:

Technisch niet helemaal zoals ik het gewild had, maar dat was ook een beetje m'n eigen schuld.
Niet zover van mijn huis zit een kolonie visdiefjes en kokmeeuwen in een natuurgebied.
Dat natuurgebied mag je niet in, maar die kolonie zit aan de rand ervan en vanaf twee ongeveer 15 meter lange steigers daar langs 't water kun je ze heerlijk op je gemak fotograferen.
Ik heb daar van de week een paar uur gezeten, dus waarschijnlijk komen er nog wel meer foto's. ;)
Het lastige is dat ze soms hoog vliegen en soms laag, dus constant je belichting aanpassen.
Bij deze foto's had ik 'm dus op hoge vogels staan[+0,3EV à +0,7EV] en ik moest dus heel snel schakelen naar -0,3EV......dat ging even niet goed, want ik had het knopje van de belichting niet hard genoeg ingedrukt, dus m'n diafragma ging omlaag ipv. m'n belichting.
Geen tijd meer, dus toch de foto's gemaakt en later in Photoshop wat bijgeschaafd......ik vond het moment[vooral van foto 1] toch leuk genoeg om de foto's te plaatsen.
Deze waren ook bijna aan 't eind van de ochtend en de zon kwam knap door, dus vrij hard licht.

1.
Afbeelding

2.
Helaas van de vleugels van de oudere vogel.

Afbeelding

3.
Als je goed kijkt zie je 't laatste stukje vis nog in z'n snavel.

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
iew
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Visdiefje voert jong

Bericht Geplaatst:

Ik vind de 3e foto het mooist vanwege het licht en de achtergrond kleuren, en ik zie dat stukje vis inderdaad zitten.
Omhoog Profiel Website Foto's
tjieken
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re: Visdiefje voert jong

Bericht Geplaatst:

Technisch niet perfect Ron maar als de kolonie niet ver vandaan is zou ik terug gaan en mijn instellingen eens wat aanscherpen. Toch goed gedaan. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Birdman
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Toch nog redelijk bij kunnen schaven :up Zou zeker nog eens terug gaan :proost
Omhoog Profiel Foto's
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Met zo'n oefen stekkie zo vlak voor de deur zou ik zeker nog eens op je gemak terug gaan ;)
Wordt vervolgd zullen we maar zeggen!
Omhoog Profiel Website Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor de reactie's. :)

Ik had deze dag ook een aantal foto's die wel goed waren en daar zal ik er ook nog wel een aantal van plaatsen, maar niet het moment van foto 1. ;)
Ik ben er inmiddels alweer een keer geweest en ook toen een paar leuke kunnen schieten, maar geen hele aparte momenten.

Gotchas schreef:Met zo'n oefen stekkie zo vlak voor de deur zou ik zeker nog eens op je gemak terug gaan ;)
Jij woont toch in Schiedam Wendy?
Dan is 't voor jou misschien nog wel dichterbij dan voor mij, maar ik weet niet of jij dit onderwerp leuk vindt. :dk
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”