Bebogard en Zoekertje, ik heb inderdaad getwijfeld om bij nr 1 het onderkantje er vanaf te halen, maar wilde uiteindelijk niet teveel in de foto gaan snijden en daarmee wat graanbalen kwijt te raken ...of een vreemd formaat aan het snijwerk over te houden.
lagere horizon zou in de 1e mooier zijn (mijn smaak), maar dan zou je minimaal 1 baal moeten wegsnijden en dan ben je ook een deel van de symetrie/invoerende lijn kwijt. In dit geval zo laten.
In 2 mooi gespreeld met DoF, doch de voorste vage aren komen net iets te hoog in beeld waardoor het scherpe midden gedeelte wat afgedekt wordt
Frans, dank je.
Ik wilde eigenlijk veel eerder stoppen, maar dat was niet zo eenvoudig. Toen het wel mogelijk was, was het heuvelachtige landschap weg. Ik had er eigenlijk meer "middenin" willen staan. Blijft er gelukkig nog wat te wensen over.
Mooie platen
Ik heb een beetje zitten schuiven met het beeld, maar toch als je onderin een stuk wegsnijd tot waar de trekker z'n bocht heeft gemaakt, dan voeren de rechte lijnen je meer de diepte in (mijn idee )
En wat betreft de verhouding, als die linker baal uit het zicht verdwijnt is er volgens mij geen man overboord
Ik ga mee met Frans. Eerste is een technisch prima, strak landschapje. Niets mis mee. Tweede getuigt zoals Frans al zegt van een groter artistiek inzicht