Deze vogel kunnen schieten tijdens een vogelshow van blijdorp.. wat voor soort vogel het was geen idee... Als iemand het weet hoor ik het graag. Feedback en tips altijd welkom.
Het is in ieder geval een soort uit de tirannen, vliegenvangers uit Noord- en Zuid-Amerika. Mogelijk is het de Grote Kiskadie (Pitangus sulphuratus) maar dat is vanaf deze foto moeilijk met zekerheid te zeggen. Er is een aantal andere soorten tirannen die er sterk op lijken.
De Grote Kiskadie wordt in Suriname Grietjebie genoemd naar zijn roep die hijoveral luid laat horen.
De foto is mooi scherp en goed belicht, maar de uitsnede/compositie vind ik niet mooi. Ik had liever de hele vogel gezien en de snavel van meer opzij.
Nu ik jouw stukje lees Rob, kan je wel eens gelijk hebben met betrekking tot de grote kiskadie. Dank voor de tip van het snaveltje.. heb in mijn archief ook een foto die meer de compo heeft zoals jij die omschrijft.. Deze zal ik binnenkort ook even plaatsen. Was meer benieuwd ook hoe mensen op deze compo reageren.