En ik heb geen kleuren omgezet naar grijswaarden, er zat van zichzelf al weinig kleur in.
Winterweer, alweer...
- Mendel
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Today's choice, staat ook op de voorpagina
Mooie sfeervolle landschapen, met uitgekiende compositie's. Persoonlijke voorkeur voor de oh zo zacht nabewerking van de tweede prent.
Bij de eerste een er mooie regenboog ring rond de zon, met koele koude contrasten in de luchten.
Mooie sfeervolle landschapen, met uitgekiende compositie's. Persoonlijke voorkeur voor de oh zo zacht nabewerking van de tweede prent.
Bij de eerste een er mooie regenboog ring rond de zon, met koele koude contrasten in de luchten.
- Jeße
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Contacteer:
@AJL:
Ja, bij foto 1 staat de horizon erg in het midden, maar om daar nou gelijk een stigma van te maken...
Vaak is het mooier om de horizon niet te centraal te plaatsen en daar let ik ook altijd goed op,maar het is niet zo dat een foto met een centraal geplaatse horizon niet mooi kan zijn.
Bij deze foto heb ik daar bewust voor gekozen vanwege het lijnenspel, onder andere de onderste lijn van de sloot die nu mooi de hoek in loopt.
wbt foto 2, daar kan ik weinig tegen in brengen aangezien die gedachte bij mij zelf ook wel eens gespeeld heeft.
@Peterr en AJL: Dankjewel voor de complimenten en de kritische blik
Ja, bij foto 1 staat de horizon erg in het midden, maar om daar nou gelijk een stigma van te maken...
Vaak is het mooier om de horizon niet te centraal te plaatsen en daar let ik ook altijd goed op,maar het is niet zo dat een foto met een centraal geplaatse horizon niet mooi kan zijn.
Bij deze foto heb ik daar bewust voor gekozen vanwege het lijnenspel, onder andere de onderste lijn van de sloot die nu mooi de hoek in loopt.
wbt foto 2, daar kan ik weinig tegen in brengen aangezien die gedachte bij mij zelf ook wel eens gespeeld heeft.
@Peterr en AJL: Dankjewel voor de complimenten en de kritische blik

- mido
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Idd; mooie foto's!
Ook voor mij springt foto 2 er bovenuit.
Heerlijk serene plaat met mooie tinten, zeer geslaagd!
De update kijkt ook erg lekker weg, is idd beter dan foto 1 ivm blauwe kleur in de 1e.
Al met al; leuke binnenkomers zo en gefeliciteerd met TC
Ook voor mij springt foto 2 er bovenuit.
Heerlijk serene plaat met mooie tinten, zeer geslaagd!
De update kijkt ook erg lekker weg, is idd beter dan foto 1 ivm blauwe kleur in de 1e.
Al met al; leuke binnenkomers zo en gefeliciteerd met TC

- flipjetiel44
- Lid

jumper schreef:Ik heb nog nooit een horizon kaarsrecht zien staan.of staan bij u de kaarsen horizontaal![]()
![]()
Jumper BB
Nu je er over nadenkt is het een kromme uitdrukking, want meestal trekken kaarsen krom van de warmte

- mrJanneman
- Lid

- Contacteer:
Numero drie vind ik geweldig. Ik krijg gelijk zin om daar te gaan wonen aan het water.
Compo heel netjes opgebouwd. Zo gemaakt of nog wat van af gehaald.
- Rob Pieters
- Lid

omdat zulke foto s niet af te branden zijn neem ik aan ;-))PRACHTPLATEN !!!
Grtn Rob
- Jeße
- Lid

- Contacteer:
dankje !!Al met al; leuke binnenkomers zo en gefeliciteerd met TC
Nu je er over nadenkt is het een kromme uitdrukking, want meestal trekken kaarsen krom van de warmte
Ja gek eigenlijk he
Nee, niks gecropt, dit is de originele compositie.
@ Rob Pieters:
dankje!!Iedereen bedankt voor de positieve reactie's, ik ben er erg blij mee!

Heel mooi! welk programma heb je gebruikt voor je HDR bewerking?
- Jeße
- Lid

- Contacteer:
@ Vin1: ja het kan hier af en toe errug mooi zijn al moet ik wel zeggen dat dit soort situatie's hier ook maar zelden voorkomen hoor, veel te weinig naar mijn zin zelfs.
@ Maissan: hier heb ik de "merge to HDR" functie van photoshop voor gebruikt gevolgd door tonemapping, ook in photoshop.
@ Xineke: dankjewel
@ Maissan: hier heb ik de "merge to HDR" functie van photoshop voor gebruikt gevolgd door tonemapping, ook in photoshop.
@ Xineke: dankjewel