Workshop/cursus of lekker zelf uittesten

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
sjinouck
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Workshop/cursus of lekker zelf uittesten

Bericht Geplaatst:

wel veel boeken over fotografie gelezen, maar eigenlijk nooit een cursus gevolgd.. ben meer het trial and error-type, oftewel, een self thaught photographer..als ik alles zelf moet uitvissen, snap ik het sneller, dan dat ik theorie moet gaan doorspitten..

probeer liefst alles zelf uit... :foto
redone51
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Ik ga elke week naar les (behalve de schoolvakanties).
Het dwingt me om tijd voor mijn hobby te maken.
Mijn ervaring is dat je alle onderwerpen "moet" doen en zeker bij de onderwerpen waar je niets mee hebt, is het leuk om creatief te moeten gaan denken. Verder zijn mijn lessen zeer afwisselend en ik hou van de manier van onderwerpen fotograferen van de fotograaf die les geeft, hij houdt niet van "gewoon/doorsnee". Theorie voor een "shoot", de shoot, elke 3 weken 3 foto's inleveren van de opdracht (elke keer een ander onderwerp) en die worden door de anderen eerst beoordeeld en dan keihard door de leraar/fotograaf, we gaan regelmatieg op locatie en krijgen heel veel verschillende opdrachten enfin afwisseling genoeg.
Daarbij vind ikzelf het wel prettig dat op locatie mijn leraar aanwezig is voor evt. hulp en aanwijzingen en last but not least, het is ook altijd hardstikke gezellig na het op locatie zijn en in de pauze tijdens de les. :rof
Morgen bv van 50 kroegbazen portretfoto's maken, nou als dat niet gezellig wordt! :rof :rof :rof :rof
Wolves fotografie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Klinkt leuk! Veel plezier gewenst alvast! :zwaai
Henry
Lid
Lid
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

redone51 schreef:....Mijn ervaring is dat je alle onderwerpen "moet" doen en zeker bij de onderwerpen waar je niets mee hebt, is het leuk om creatief te moeten gaan denken. .....Theorie voor een "shoot", de shoot, elke 3 weken 3 foto's inleveren van de opdracht (elke keer een ander onderwerp) en die worden door de anderen eerst beoordeeld en dan keihard door de leraar/fotograaf, we gaan regelmatieg op locatie en krijgen heel veel verschillende opdrachten enfin afwisseling genoeg..... en last but not least, het is ook altijd hardstikke gezellig na het op locatie zijn en in de pauze tijdens de les.
Morgen bv van 50 kroegbazen portretfoto's maken, nou als dat niet gezellig wordt!

Helemaal met het bovenstaande eens.

Maak maar bijvoorbeeld eens een tijdje alleen maar foto's met een 50mm lens, of een groothoek op 12mm. Het leert je anders kijken en creatief naar oplossingen te zoeken :)
redone51
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

En wat zeker zo leuk is dat iedereen een ander inkijk heeft op hetzelfde onderwerp. Daardoor word je weer creatief bij een volgende opdracht, want je wilt natuurlijk niet dezelfde soort foto's als een ander hebben, tenminste ik niet. :P :P
Wolves fotografie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dat vind ik hier op het forum ook altijd het leuke van de thema weken. Vooral de druppelweek zorgde destijds voor de nodige breinbrekers. Ik wilde idd niet dezelfde druppeltjes als de andere, maar dat is best moeilijk. :D
Sophie
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Tja, denk dat je deze vraag eigenlijk zelf het beste kan beantwoorden. Als je de basis technieken wil weten, kom je met een goed boek heel eind. Maar dan kan een cursus ook goed werken voor je. De vraag is, of je gemotiveerd blijft, als je de dingen zelf gaat uitzoeken? Zo niet, dan is een cursus wel iets voor je denk ik. En in de tussentijd kan je hier ook je vragen kwijt naturlijk!
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”