Foto 2 en 3 voor mij!!!
Foto 2 en 3 voor mij!!!

Lekker makkelijk... Een vos hoort schrik te hebben voor mensen.. Dat heeft die niet omdat die wordt gevoert gelokt, en iig geen reden heeft bang te zijn.. Of je de foto maakt moet je zelf maken.. maar hier dan verhalen ophangen over hoe erg het is dat vind ik hypocriet.. Plaats die foto en houdt het stil, of vind het erg en publiceer die foto's niet..Gert64 schreef:Ho, ho! Ik heb deze Vos niet gelokt! Ze kwam naar mij toe. Ja, ik heb een dubbel gevoel gehad toen ik deze foto's maakte, dat heb ik al duidelijk gesteld. Een Vos wegjagen die in haar eigen gebied rondloopt zou stom zijn, dan had ik geen foto's gehad. Jaag jij een Buizerd weg die voor je voeten landt? Nee toch? dan maak je foto's, klaar. Dat laat je niet lopen. Deze Vos is haar gebied waar ze vele duizenden m2 natuurgebied tot haar beschikking heeft. Zij kiest ervoor naar mij toe te komen.
Nu heb ik er wel genoeg over gezegd, zie ook blz 1.

als gezegd ik heb niet gelokt, al vind men dat gek genoeg heel normaal op de Wildbaan op De hoge Veluwe...en bij Beren in Finland. Ik kom niet in rustgebieden van dieren, ik let ook op de tijden. Als ergens aangegeven staat niet tussen 1 okt-1mei, dan ga ik daar niet in. Ik flits nooit buiten op dieren. Ik vind dat niet kunnen. Ik heb respect voor dieren. Ik liep daar met mijn jongste zoon(13) en kwam heel toevallig die Vos tegen.Dus wanneer het "contact" vanuit het dier komt zonder dat ik daartoe heb bijgedragen door het te lokken met eten o.i.d., maak ik wel gebruik van het moment, maar ik zou het niet in mijn harses halen om de natuur te verzieken puur voor een fotootje... Dus dat is mijn persoonlijke grens. Maar dat vind ik niet alleen gelden voor wilde dieren. Ik heb ook een keer tegen een klant gezegd dat ik niet verder ging met de fotoshoot, omdat haar hondje te bang was (studioshoot en de hond was bang voor het flitslicht, want ze verwachte elk moment de donder waar ze panisch voor bleek te zijn).

Gert volgens mij begrijp je mij verkeerd! Ik zeg niet dat jij gelokt hebt, dat was mij al meteen duidelijk dat je dat niet gedaan had. Sterker nog, ik geef juist aan dat wanneer ik in jouw schoenen had gestaan ik precies hetzelfde had gedaan!!Gert64 schreef:als gezegd ik heb niet gelokt, al vind men dat gek genoeg heel normaal op de Wildbaan op De hoge Veluwe...en bij Beren in Finland. Ik kom niet in rustgebieden van dieren, ik let ook op de tijden. Als ergens aangegeven staat niet tussen 1 okt-1mei, dan ga ik daar niet in. Ik flits nooit buiten op dieren. Ik vind dat niet kunnen. Ik heb respect voor dieren. Ik liep daar met mijn jongste zoon(13) en kwam heel toevallig die Vos tegen.Dus wanneer het "contact" vanuit het dier komt zonder dat ik daartoe heb bijgedragen door het te lokken met eten o.i.d., maak ik wel gebruik van het moment, maar ik zou het niet in mijn harses halen om de natuur te verzieken puur voor een fotootje... Dus dat is mijn persoonlijke grens. Maar dat vind ik niet alleen gelden voor wilde dieren. Ik heb ook een keer tegen een klant gezegd dat ik niet verder ging met de fotoshoot, omdat haar hondje te bang was (studioshoot en de hond was bang voor het flitslicht, want ze verwachte elk moment de donder waar ze panisch voor bleek te zijn).
Wolves fotografie schreef:Verder zou ik zelf wanneer ik de kans had die Gert had om deze foto's te maken, ze ook hebben gemaakt.