Architectuur fotografie privacy regels?

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
korandoke
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Architectuur fotografie privacy regels?

Bericht Geplaatst:

het is heel simpel en draait gewoon om de volgende tekst uit het auteurwetboek, meer bepaalt artikel 18

"Als inbreuk op het auteursrecht op een werk als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 6°, of op een werk, betrekkelijk tot de bouwkunde als bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder 8°, dat is gemaakt om permanent in openbare plaatsen te worden geplaatst, wordt niet beschouwd de verveelvoudiging of openbaarmaking van afbeeldingen van het werk zoals het zich aldaar bevindt. Waar het betreft het overnemen in een compilatiewerk, mag van dezelfde maker niet meer worden overgenomen dan enkele van zijn werken."

grts
Omhoog Profiel Website Foto's
__Erik__
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Architectuur fotografie privacy regels?

Bericht Geplaatst:

Antoinette schreef:Soms het Cap Gemini-gebouw Marcel? Daar ben ik ooit eens met de zelfde reden weggestuurd.
Jah, wij zijn ook van de vreselijke horken :)
Marcel_ schreef: ...knip...
Wel een leuk gebouw trouwens die van Cap Gemini, misschien binnenkort maar even een keer langs gaan :)
...knip...
Als je onze lokatie Papendorp bedoelt, moet je wel opschieten, we vertrekken daar in q2 van dit jaar :)

En je zou altijd mij nog ff een mailtje kunnen sturen, kan ik wellicht iets regelen ;)
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”