... en dat terwijl je weet dat je geknutselde oplossing wel degelijk voor de lichtgevende vormpjes kan zorgen. Er zit dus een verschil tussen je laboratoriumtest (oftewel: je testopstelling thuis) en de werkelijkheid in de boze wereld om je heen... Ik schat dat het verschil de lichtjes zijn.__Erik__ schreef:Ik ben echt héél blij met je vertrouwen, toch is 't gevoel meer: wanhoop, woede, ongeduld, ga-een-andere-hobby-zoeken, geef-'t-op op 't moment
BB _Erik_
- Henry
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- __Erik__
- Lid

- Contacteer:
Dat is helemaal juist, in etalages met voldoende verlichting kreeg ik ook wel bubbeltjes, zelfs met de door mij geplande figuurtjes, was een combinatie van lichtgebrek, eerst te dik en toen te vage inleg en nog zo wat van die dingen, heb vanmiddag nog - ongeveer
- 72 verschillende vormpjes en inleggen geprobeerd, heb er nog niet heel veel vertrouwen in, toch komt vanavond de - laatste! - herkansing 
Laatst gewijzigd door __Erik__ op 27 jun 2013 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
En die gaat lukken, suc6
- __Erik__
- Lid

- Contacteer:
Weet 't niet, Frans, schat dat ik wel met bubbels-mét kom, maar niet met een mooie plaat, ben eigenlijk zelf ook wel benieuwdFrans schreef:na al deze wanhopige gemoedsuitingen komt ons erik met een prachtige foto op de proppen.
let maar op.
- Henry
- Lid

Naast mijn eerdere genoemde tips: in de nacht een opname maken van een onderwerp vereist ook een goede belichting van het onderwerp. Ik heb gebruik gemaakt van aparte flitsers, aangestuurd via losse triggers. Apart uitlichten is niet nodig als het onderwerp al goed uitgelicht is, bijvoorbeeld omdat het onder een lantaarn staat. Avondopnames/nachtopnames zijn daarom nog niet zo eenvoudig.
Je opdracht zit er op en je hebt je rust verdiend
Je opdracht zit er op en je hebt je rust verdiend
Ondanks dat je er niet tevreden over bent, mijn petje af je bent de uitdaging wel aangegaan. 
- __Erik__
- Lid

- Contacteer:
Ondanks alle frustratie was het wel heel leerzaam, daarom alleen al nuttig.
En je hebt ook best veel bekijks als je op de markt staat met een statief, camera en een papieren manchet over je lens
Dank in ieder geval voor alle support, hints en tips!
En je hebt ook best veel bekijks als je op de markt staat met een statief, camera en een papieren manchet over je lens
Dank in ieder geval voor alle support, hints en tips!