Canon of Nikon?

Plaats reactie
Kimeta

Re: Canon of Nikon?

Bericht Geplaatst:

Jazeker heel wat tips. Heerlijk zoveel reactie's... hoe meer mensen, hoe meer we samen weten...
Toch?
Wat het uiteindelijk zal worden blijft nog altijd even moeilijk. Maar daar ga ik vast uitkomen met al die goede nuttige tips van jullie. Thanks voor jullie hulp en meedenken van. Waardeer ik zekers!
Falcon
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Barteld schreef:Op een lens kun je de IS altijd uitzetten, hoe dat met deze body's zit weet ik niet.
Over de Sony kan ik niets zeggen, maar van de Pentax K10D is de IS met 1 knop aan/uit te zetten.
Omhoog Profiel Website Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

OK, nog maar enkele tips:
- een camerabody veroudert relatief snel. Nieuwe modellen staan al bijna weer in de schappen om aangekondigd te worden
- Niet iets om je zorgen over te maken, maar een professionele camera kan veel meer foto's maken voordat de sluiter defect is. De vraag is of dit het geld wel waard is...
- lenzen gaan veel langer mee. Lenzen behouden hun waarde ook veel beter.
- als je een flitser koopt, dan is het richtgetal een belangrijke waarde. Hoe hoger het richtgetal, hoe sterker de flitser is
- bij Nikon flitsers bepaalt de flitser zelf wanneer er voldoende licht afgevuurd is. De flitser werkt dus eigenlijk op dit punt een beetje zelfstandig van de camera.
- een professionele camera en professionele lenzen (dure camera en dure lenzen) wegen meer dan een amateur camera en amateurlenzen. Niet iedereen kan/wil met 2-3 kg rondsjouwen...
- een statief moet bij de camera passen. Een lichte camera kan op een licht statief, een professionele camera met dure lens vereist al snel een stevig (=duur) statief

:)
Omhoog Profiel Foto's
Thomas
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Henry schreef: - bij Nikon flitsers bepaalt de flitser zelf wanneer er voldoende licht afgevuurd is. De flitser werkt dus eigenlijk op dit punt een beetje zelfstandig van de camera.
En Canon-flitsers flitsen altijd op volle kracht? :P ;)

Ook Canon-flitsers doen hun lichtsterkte (automatisch) aanpassen om de juiste hoeveelheid licht te krijgen.

(Kan uiteraard ook allemaal handmatig)
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Omhoog Profiel Foto's
Kimeta

Bericht Geplaatst:

Thanks! Thanks! Ik raak niet uitgelezen. Echt super van jullie hoor! :D ;)
Al enkele daagjes heb ik helaas ff geen internet, maar hoop gauw weer online te zijn.
Kaya
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Canon!!!
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Kaya.... :cry
Omhoog Profiel Foto's
mark
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Het maakt niet zo veel uit van voor camera je koopt, per prijsklasse ligt de kwaiteit van de verschillende merken niet ver uit elkaar. Een belangrijk punt is dat de camera lekker in de hand moet liggen. Probeer eens in de winkel met verschillende camera's.

Zelf fotografeer ik met Canon en ben erg zeer tevreden over. Mijn vriendin heeft Nikon, en maakt ook foto's van hoge kwaliteit. Mijn advies is koop een redelijk goedkope body (vorig model), bijvoorbeeld een 450D, 30D, 200D, D70s, K10D etc. Deze hebben allemaal pas plaats gemaakt voor de opvolger en moeten dus weg uit de winkels. Nu heb je meer te besteden aan lenzen.

Lenzen zijn belangrijker dan de body om kwaliteitief betere foto's te maken en zoals eerder vermeld; lenzen houden langer hun waarde vooral de L-serie van Canon en de ED-serie van Nikon.
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Amen, houdt rekening met je budget voor het glaswerk, mag zeker geen sluitpost op je begroting worden...
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Houd bij een spiegelreflex ook rekening met de volgende kosten
- kosten voor een memorycard
- kosten voor een extra accu (altijd handig, maar niet noodzakelijk)
- kosten voor een cameratas
- kosten voor een schoonmaaksetje (jawel, de CCD moet je regelmatig reinigen...)
- kosten voor filter op je lens (niet echt noodzakelijk, vele voor- en tegenstanders, maar de verkoper zal er zeker een proberen te verkopen)

:)
Omhoog Profiel Foto's
Kimeta

Bericht Geplaatst:

Thanks wat een kennis hier op het forum. Echt geweldig... dank jullie allen! :)
mark
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

The Fish schreef:koop je nikon en je wil natuurfotografie doe, heb je een degelijk objectief nodig!..

laat ons zeggen minstens 400mm...prijs rond de 6000€

een canon 400mm kost ongeveer 1150€...

moeilijke keuze hé!...mvg!
Dat verschil in prijs komt daardat jij een 2.8 objectief vergelijkt met een 5.6 objectief, de Canon 400mm 2.8 kost ook ruim 6000,- ;)
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”