Welk merk camera gebruik jij?
Ach ja, niet iedereen kan zich een Rolls Royce veroorloven........

- wilcoflink
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Canon what else 
Heb net een pentax gekocht, en blijkbaar ben ik de enige terwijl ze vrij goed uit testen komen
- mido
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Idd zie ik hier en in het algemeen weinig pentax en idd komen ze veelal goed uit de testen.
Ik denk dat het veelal aan reclame ligt, de canon zie je veel in bladen en tv en is ook de koploper, nikon zie je wat dat aangaat in reclame iets minder, maar loopt ook bovenaan in de markt en is voor de meeste mensen bekend.
De pentax is voor de meesten veel onbekender, zo heb ik bijvoorbeeld in de consumentenbond nog nooit een test van de pentax gezien, terwijl canon, nikon, sony etc volop info over te vinden is...joost mag weten waarom, maar goed ik denk echt dat het daarmee te maken heeft; reclame.
Toen ik op dsrl tocht was vond ik de pentax geen fijn menu hebben, ik drukte elke keer op een verkeerd knopje terwijl ik het ene op wou roepen gebeurde het andere zeg maar, met de nikon kon ik meteen mee uit de voeten, om die reden ben ik voor de nikon gegaan en niet voor een ander merk
Ik denk dat het veelal aan reclame ligt, de canon zie je veel in bladen en tv en is ook de koploper, nikon zie je wat dat aangaat in reclame iets minder, maar loopt ook bovenaan in de markt en is voor de meeste mensen bekend.
De pentax is voor de meesten veel onbekender, zo heb ik bijvoorbeeld in de consumentenbond nog nooit een test van de pentax gezien, terwijl canon, nikon, sony etc volop info over te vinden is...joost mag weten waarom, maar goed ik denk echt dat het daarmee te maken heeft; reclame.
Toen ik op dsrl tocht was vond ik de pentax geen fijn menu hebben, ik drukte elke keer op een verkeerd knopje terwijl ik het ene op wou roepen gebeurde het andere zeg maar, met de nikon kon ik meteen mee uit de voeten, om die reden ben ik voor de nikon gegaan en niet voor een ander merk
- Wolves fotografie
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Ben lang, lang geleden begonnen met een Afga Clack. Toen een compactje (van een merk dat ik niet meer weet) aangezien er niet meer aan rolletjes voor de Afga te komen was. Daarna mijn moeders Canonnet gebruikt. En na lang sparen mijn eerste SLR gekocht de Canon EOS 600. Ik was toen 15 jaar en heel trots op mijn camera, heb hem dan ook heel lang met heel veel plezier gebruikt. Pas zo'n 4,5 jaar geleden overgestapt naar de Canon Powershot Pro 1, maar daarvan beviel de afdrukvertraging totaal niet! Dus na een dik jaar toch maar een DSLR gekocht de Canon EOS 5D en die heb ik net alweer geupgraded naar de 5D Mark II.
Ehhh dat heeft Canon toch ook hoor: Canon EOS 1D Mark IV.Vioto schreef:in dit topic forum/viewtopic.php?t=13745&f=37" onclick="window.open(this.href);return false; word anders beschreven dat Nikon een camera heeft met ISO 102.400
ze zijn zeker bang dat je geen scherpe foto's kan schieten...
Dat heeft Canon niet...
hmm worden mijn geintjes alleen maar zo serieus opgevat?Wolves fotografie schreef:Ehhh dat heeft Canon toch ook hoor: Canon EOS 1D Mark IV.Vioto schreef:in dit topic forum/viewtopic.php?t=13745&f=37" onclick="window.open(this.href);return false; word anders beschreven dat Nikon een camera heeft met ISO 102.400
ze zijn zeker bang dat je geen scherpe foto's kan schieten...
Dat heeft Canon niet...
was allang weer gestopt met de nikon bashen.
heb het zelfs afgelopen zaterdag niet gedaan toen ik met Rick ook op stap was.
-
FotoBart
- Lid

- Geslacht: Man
Haha , ik gebruik Nikon. Ik kan niet oordelen of Nikon beter is dan Canon want ik heb niet veel foto's gemaakt met een Canon toestel. Maar ik wil zeker nog eens een Canon aan schaffen. Maar niet in de eerst komende 4/6 jaar.
Canon dus