Ik heb veel snellere mensen met de 300D en met jouw Sigma lens vastgelegd. Maar als de lens te langzaam is dan moet je de AF daar niet de schuld van geven.
Al jouw lenzen zijn traag, niet je body of diegene die je gaat kopen.

shooter schreef:Ik wel
de 24-70 was voor mij de perfecte lens op mijn 50D. Maar toen ik de overstap naar de 5DII gemaakt had, heb ik meer voordelen gevonden in de 24-105:
- bij overstap naar FF kwam ik mm's te kort voor portret fotografie
- Bij FF heb je ongeveer dezelfde scherptediepte op F4 als crop heeft op F2.8
- 24-70 heeft geen stabilisatie, 24-105 wel (handig met filmen)
- de 24-105 is lichter qua gewicht.
Redenen om toch voor de 24-70 te kiezen t.o.v. de 24-105:
- minder vertekening op 24mm
- op crop body ideaal bereik en lekker lichtgevoelig
- minder CA dan bij de 24-105
- vrijwel geen last van Vignetting op FF (heb je op crop toch geen last van)
Beiden lenzen hebben een USM motor en ik had het gevoel dat de focus op de 24-70 nog iets sneller was dan bij de 24-105. Dus zeker een hele goede keuze!
Als je dat combineert met de 550D (of 40D, 50D of 60D) dan heb je een dijk van een camera
Iets minder duur is de 50mm F/1.4 die wel een USM motor heeft
Het is een Canonwil53 schreef:shooter schreef:..................
Die mm,s te kort kan je toch makkelijk compenseren door de ff op dx module te zetten (of 1.2 crop).
Dat flexibele maakt het imo juist extra interessant

duckie schreef:Het is een Canonwil53 schreef:shooter schreef:..................
Die mm,s te kort kan je toch makkelijk compenseren door de ff op dx module te zetten (of 1.2 crop).

Dat is idd heel naief Wil, de tekst: "With Canon you can!" is alleen maar een reclame slogan, in de praktijk valt dat wel tegen hoor, kan je met andere merken soms veel meer.wil53 schreef:duckie schreef:Het is een Canonwil53 schreef:
Ben zo naief te veronderstellen dat dit bij een Canon FF ook kan