Hup voor jou en Mendel in de volgende ronde.
Challenge XXIII - Light painting
van harte!
- Annemiek
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Dit is echt gaaf!!!! Nooit gedacht dat ik een ronde verder zou gaan komen. Dank voor de felicitaties. Mendel, goed gedaan, vond die van jou ook errug gaaf! Thom en Dryade, jullie waren goede concurrenten!

- Annemiek
- Lid

- Contacteer:
Gitaar positioneren in de slaapkamer op donkere ondergrond en kleed als achtergrond. Klein bedlampje als verlichting om gitaar belicht te krijgen. Vriendje in donkere kleding hijsen met capuchon op, sokken over zijn handen en achter de gitaar zetten (zwetend) met ledlichtjes in zijn handen. In standje ingewikkeld voor hem (nog meer zwetend) sta ik ontspannen bij de camera, druk op de knop om timer te zetten en zeg: Okee schat, je kan, waarop hij 15 seconden lang bewegingen maakt met de (verkleurende) lichtjes. Dit tafereel minstens 20 keer herhaald tot we het goede plaatje hadden. In ps alleen de achtergrond egaler gemaakt en voila, het eindresultaat!
Het oefenen is uiteindelijk begonnen met de volgende foto... leuk om erbij te zetten

Het oefenen is uiteindelijk begonnen met de volgende foto... leuk om erbij te zetten

- Dryade
- Lid

- Contacteer:
Jammer dat je net het lastige van de opdracht niet zelf hebt gedaan, maar het eindresultaat telt en het is een erg mooie foto geworden.
Mijn making off verhaal:
* Kelder van mijn ouders geleend (die is pikke donker)
* Camera op statief met afstandsbediening (die was echt onmisbaar, had zoveel tijd nodig om te foto te maken)
* Zwart doek opgehangen om het tegenlicht van de zaklamp op te vangen
* Gitaar met een touw aan de plafond opgehangen en een touw met gewicht aan de onderkant om draaien van gitaar te voorkomen.
* Een rood bonbon papiertje over een maglite gedaan voor de rode rand om de gitaar
* Led zaklampje om de muzieknoten mee te maken
* Grote gele zaklamp om de gitaar te belichten
* En dan is het heel vaak de foto opnieuw maken en hopen dat je rand om de gitaar goed is en de muzieknoten op de goede plek staan
Mijn making off verhaal:
* Kelder van mijn ouders geleend (die is pikke donker)
* Camera op statief met afstandsbediening (die was echt onmisbaar, had zoveel tijd nodig om te foto te maken)
* Zwart doek opgehangen om het tegenlicht van de zaklamp op te vangen
* Gitaar met een touw aan de plafond opgehangen en een touw met gewicht aan de onderkant om draaien van gitaar te voorkomen.
* Een rood bonbon papiertje over een maglite gedaan voor de rode rand om de gitaar
* Led zaklampje om de muzieknoten mee te maken
* Grote gele zaklamp om de gitaar te belichten
* En dan is het heel vaak de foto opnieuw maken en hopen dat je rand om de gitaar goed is en de muzieknoten op de goede plek staan

Hele mooie foto's allemaal.
Ik vind dit echt een hele gare techniek.
Gefeliciteerd.
En met zoveel spanning voor de 2e plek zijn jullie eigenlijk allemaal winnaars
Ik vind dit echt een hele gare techniek.
Gefeliciteerd.
En met zoveel spanning voor de 2e plek zijn jullie eigenlijk allemaal winnaars
- gjdenbesten
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Man
F1 en F3
Diepe buiging!
Diepe buiging!