2. ISO1000 28mm f10 1/13

3. ISO400 35mm f10 1/13

4. ISO400 24mm f10 1/8

5. ISO400 24mm f10 1/25

6. ISO400 32mm f10 1/8

7. ISO800 24mm f10 1/40

8. ISO800 24mm f4 1/1608

https://www.utrechtslandschap.nl/gebied ... auwe-kamer" onclick="window.open(this.href);return false;RGS schreef:Ik vind het wel een leuke serie. Blijf wel met de vraag zitten wat de blauwe kamer is

Loop vanaf het panoramarestaurant het gebied in, over dat kleine bruggetje, en sla dan aan het eind rechtsaf. In dart gebied liggen alle ruïnes.BenM schreef:ik vind dat je een prachtige plek hebt gevonden bij de Blauwe Kamer, Ingrid. Ik ben er al heel vaak geweest om foto's te maken, maar op die plek ben ik nog nooit geweest. Ik ga de volgende keer op zoek naar die plek.

Ik vind foto's, die je op zo'n locatie kunt maken, altijd zeer geschikt om te bewerken met een programma als Photomatix. Dat programma (of manier van bewerken) wordt ook door vele "Urban" fotografen gebruikt.Ingrid_b schreef:@BenM, ik ging vooral voor de restanten van de steenfabriek. Ik was er voor het eerst en sloeg ergens een smal paadje in en kwam daar de mooie gebouwtjes tegen.
Wat zou je verder willen bewerken aan de foto’s?

Dank je, Marco. Daar ben ik inderdaad nog nooit geweest, zonde...MarcoEOS schreef: Loop vanaf het panoramarestaurant het gebied in, over dat kleine bruggetje, en sla dan aan het eind rechtsaf. In dart gebied liggen alle ruïnes.

Photomatix kun je voor HDR gebruiken, ik gebruik 't ook vaak op een enkele foto, als die er zich voor leent. Ik ben een liefhebber van best wel 'heavy" bewerking, maar ik begrijp ook dat niet iedereen daarvan gecharmeerd is.Ingrid_b schreef:@BenM, Photomatix ken ik niet. Wat ik erover vond op Google is dat je het vooral gebruikt om HDR's te maken? Dat kan ik ook op mijn camera instellen (tenminste, ik weet dat de camera het kan, maar zou het weer ff moeten opzoeken haha).
Op zich wil ik de foto's wel zo houden als de situatie in werkelijkheid was. Teveel bewerking vind ik meestal niet mooi.
Ik ben opgegroeid in Opheusden en woonde toen hemelsbreed ongeveer een kilometer ten zuiden van de Blauwe Kamer. Ik kom er zo af en toe nog wel 's.Ingrid_b schreef:Het is beslist een aanrader om daar nog eens naar toe te gaan. Het is voor mij niet direct om de hoek (ik woon in de buurt van Breda), maar binnenkort ga ik graag nog een keer terug, gezellig samen met een collega, die daar in de buurt woont.

Ja, dat heb je goed gezien. Maar voor een pensionado is dat niet zo'n probleemIngrid_b schreef:@BenM: destijds hoefde je alleen het water over, maar je woont er nu ook niet meer om de hoek zie ik, haha