Bewerkingen van foto’s waarvan de maker vindt dat daarbij bijzondere, niet alledaagse technieken zijn gebruikt. Bij plaatsing graag een korte toelichting over die gebruikte technieken.
Ja mooi deze plaat.
Heb je dit gedaan met een fijn gaas doek voor de lens? Ik heb ook eens zoiets geprobeerd maar niet voldoende de tijd voor genomen om het uit te werken.
Zo, een hoop reacties voor een experimentje uit de losse pols. Wat het is: een leuk zomers tafereeltje met veel zon, die ik daarom met de volle zon in de lens zelfs nog 1 stop heb overbelicht. Andere versies die onderbelicht of correct belicht waren zijn aanzienlijk minder sfeervol. Het gaat me hier niet om de details maar om het idee van zon, water, wijn, relaxen. Niet door een ruit heen, de "vieze lens"- of -ruit-suggestie is volledig het effect van de volle zon in de lens. Daarna nog bewerkt in NIK, zowel in z/w als in kleur. Beide versies vond ik het net niet, maar een mix van die twee in PS (20% z/w) werkte voor mij het beste en is de versie waar jullie naar kijken.