Een kip achter het gaas.

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
Martinator
Lid
Lid

Een kip achter het gaas.

Bericht Geplaatst:

Afbeelding[/URL][/url]
Omhoog Profiel Foto's
Hans v Ee
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Re: Een kip achter het gaas.

Bericht Geplaatst:

Een mooie kip, de linker strook vind ik wat minder.
Zij is ook wat aan de blauwe kant denk ik.
Gr. Hans.
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Hans heeft al wat puntjes genoemd zoals de paal[?] aan de linkerkant en de kleur van de foto die niet helemaal lekker is...te blauw/paars.
Zowel de paal als de kleur zijn achteraf in Photoshop[of een ander bewerkingsprogramma] aan te passen.
Het punt is dat je de kip er niet helemaal op hebt staan, z'n staart en poten missen en echt een portret is dit ook niet, dus het hangt een beetje tussen wal en schip.
Je standpunt is ook vrij hoog en vooral bij vogels en dieren is het juist leuk als dat wat lager is, zodat je een beetje in de belevingswereld van het dier komt.
Ook is het jammer dat je het gaas voor de kip ziet, dit kun je oplossen door rustig af te wachten totdat de kip wat verder van het gaas af staat en dan je lens tegen het gaas plaatsen met de vrije ruimte tussen de mazen zoveel mogelijk in het midden.

Wil nog wel zeggen dat scherpte zo te zien wel goed op de kop van kip ligt. :upc
Omhoog Profiel Foto's
RoquiRocks
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Alle begin is moeilijk, ook in deze tak van fotografie.

Ron is erg goed in het op docerende toon commentaar leveren opdat je er wat van leert!
Daar heb ik helemaal niets meer aan toe te voegen.
Omhoog Profiel Foto's
Martinator
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Het commentaar van Ron is absoluut een leerpunt en zal dat zeker ter harte nemen.

Over de kip.
Die zat inderdaad vrij dicht tegen het gaas en die had ook helemaal niet het plan om in beweging te komen en ik had ook het geduld niet om daarop te wachten

Die paars blauwe vlekken in de foto zijn waarschijnlijk het resultaat van Lightroom waar ik iets te enthousiast mee aan de slag ben geweest en doet inderdaad afbreuk aan de foto.
Buiten fotografie is inderdaad wel wat anders dan thuis wat steentjes fotograferen,maar wel zoveel leuker.

Ik ga in het vervolg beter letten op de compositie,lensplaatsing en met meer geduld op pad.

Overigens,toen ik een uurtje later via de zelfde weg weer terug liep heb ik deze nog gemaakt.
Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Een kip achter het gaas.

Bericht Geplaatst:

Toch jammer van het gaas...
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie