My car in stereo

Bewerkingen van foto’s waarvan de maker vindt dat daarbij bijzondere, niet alledaagse technieken zijn gebruikt. Bij plaatsing graag een korte toelichting over die gebruikte technieken.
Plaats reactie
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

My car in stereo

Bericht Geplaatst:

Voor de liefhebbers die nog een rood/cyaan brilletje hebben liggen (of doorzichtige cellofaantjes met die kleur) een kleine serie van mijn hobby. Deze keer gewoon digitaal gemaakt, met behulp van een slede die ik destijds kreeg bij het lidmaatschap van de Ned Vereniging voor Stereofotografie. Nog nooit gebruikt, komt nu goed van pas.
Het rare is dat voor de yellow/blue foto's (ook eentje bijgevoegd) links/rechts verwisseld moest worden...
Bij de eerste twee is de kleur van de auto helaas veranderd in blauw, die is zoals op de derde foto groen met een blauwachtig tintje...
De kwaliteit van zo'n digitale serie is ontzettend veel beter dan die gemaakt met de Sputnik, terwijl nu ook kleur te zien is. Het stero-effect is bij de yellow/blue uitvoering het mooist, terwijl daar ook de kleur van de oorspronkelijke foto het best behouden is. Maar ja, wie heeft er nou een yellow/blue brilleke... (tip: probeer het eens met de cellofaantjes die om snoepjes zitten, werkt perfect...!)
Bij de eerste foto.... niet tegen het hek duwen hè, zó stevig is het niet meer... haha
.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
.
Bedankt voor het kijken, Henk
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

My car in stereo

Bericht Geplaatst:

Er zit een mooie dieptewerking in je foto'a.
Nice car.
Omhoog Profiel Foto's
Paula Loonen
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

My car in stereo

Bericht Geplaatst:

Vooral de eerste twee foto's zien er heel mooi uit!
Omhoog Profiel Website Foto's
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Re:

Bericht Geplaatst:

Paula Loonen schreef:Vooral de eerste twee foto's zien er heel mooi uit!
Jawel, maar mijn auto is niet paars. Ik kan bij red/cyan kiezen voor dubois, dan krijg ik een mooiere dieptewerking maar de kleur wijzigt. Foto drie is yellow/blue en dan blijft de kleur ongeveer zoals ie is.
Alleen... de red/cyan brilletjes zijn wijd verspreid, de yellow/blue komen eigenlijk niet voor behalve dan binnen de stereovereniging...
Bij red/cyan zie je (als je er op let) storende nevenbeelden (alleen met brilletje te zien). Die kan ik nog steeds niet weg krijgen, bij yellow/blue is de plaat veel 'cleaner'
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Experimentele fotografie”