F/9 | 1/2 sec. | ISO-100 | +2 belichtingsafwijking (afkomstig uit een bracketing-serie) | 18mm | ...

Zomaar een adviesje: sensorcleaning doen?Matthijs schreef:altijd tussen de F/8 en F/11, soms kleiner maar dan stikt het van de sensorvlekken.

petervaneekelen schreef:Zomaar een adviesje: sensorcleaning doen?Matthijs schreef:altijd tussen de F/8 en F/11, soms kleiner maar dan stikt het van de sensorvlekken.
Erg hé?xafke schreef:Is die sensor nog altijd niet gepoetst Matthijs? aiaiaiaiaiiaiai!
Dat kan ik doen Fons, maar ik wilde de horizon precies in het midden houden.fotofons schreef:zelf zou ik even of er een stuk van het water afkan ( persoonlijk ) gr fons

Matthijs schreef:...Natuurlijk geen onzin! Maar bij landschapsfotografie varieer ik altijd tussen de F/8 en F/11, soms kleiner maar dan stikt het van de sensorvlekken.
(on)scherpte op de bomen komt, denk ik, door de langere sluitertijd. Die is voor een foto met wind eigenlijk te lang. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, maar dat kan per persoon verschillen.