.

.
enjoy the beauty of analog photography....
groetjes, Henk

Zoveel dingen? Behalve de camera gewoon twee bakskes met chemie, en de spoelbak van het aanrecht... En een rood lampje uit de feestverlichting voldoet prima....fran schreef:Heel mooi Henk.![]()
Dat analoog heeft toch wel heel veel charme, jammer dat het zoveel werk is en dat je er zoveel dingen bij nodig hebt anders zou ik me toch laten verleiden.

Valt mee hoor Geert, ik belicht niet op film maar op papier, dus met een rode lamp als verlichting hoeft het papier maar twee tot drie minuten in de bak met ontwikkelaar, je ziet wat er gebeurt, en dan efkes in de fixeer. Spoelen en drogen, en daarna heerlijk prutsen achter (voor) de computer met Photoshop en wat filtertjes...Geert schreef:Het ontwikkelen zoals in de goede oude tijd lijkt me al een hobby

Er komt wel wat meer bij kijken dan alleen dat. Je moet ook nog afdrukken. Ook al die chemische rommel moet je ergens kwijt kunnen. Ik zou niet weten waar ik dat hier zou kunnen dumpen.Henk47 schreef:Zoveel dingen? Behalve de camera gewoon twee bakskes met chemie, en de spoelbak van het aanrecht... En een rood lampje uit de feestverlichting voldoet prima....fran schreef:Heel mooi Henk.![]()
Dat analoog heeft toch wel heel veel charme, jammer dat het zoveel werk is en dat je er zoveel dingen bij nodig hebt anders zou ik me toch laten verleiden.

Mt een liter ontwikkelaar kan ik wel een maand vooruit, en de fixeer gaat nog veel langer mee. Het milieustation van de gemeente neemt het allemaal graag in, maar voorlopig doe ik het in 5-literse jerrycans. Kan ik wel een jaartje mee vooruit of langer...fran schreef:Er komt wel wat meer bij kijken dan alleen dat. Je moet ook nog afdrukken. Ook al die chemische rommel moet je ergens kwijt kunnen. Ik zou niet weten waar ik dat hier zou kunnen dumpen.