Heb ik geprobeerd, Gotchas, maar dan wordt de foto qua formaat en compositie toch minder, vind ik; het ging me niet alleen om dat relatief felle licht maar ook om het verloop van de groene kleuren daaromheen. Evengoed hartelijk dank voor je commentaar (en de anderen ook natuurlijk)Gotchas schreef:Beide hebben mooie lichtval. De tweede heeft een sterkere lichtinval.
Misschien dat je deze nog wat anders kan croppen (verticaal), komt de nadruk meer op het licht komt te liggen

In dit geval niet; het zijn onbewerkte Jpegs, zó uit m'n Fuji X-T1. Het was meer locaal meten op die lichtstralen, in de EVF zie je dan hoeveel je moet onderbelichten voor een totaalplaatje.Erik Symoens schreef:Klein vraagje-----doe je iets speciaals om de nadruk te leggen op de stralen??
Ik zal er eens op letten bij volgende verkleiningen. Het kan zijn dat bij verkleinen de aanbevolen 'automatische' stand van PS toch wat te agressief is.Deva schreef:Mooie foto, vooral de eerste.
Ik zie wel een (klein) verschil qua verscherping bij je nieuwe upload, is iets zachter en wat fijner aan de ogen.