Omdat het hier soms wel iets weg heeft van "birdpix", mijn bijdrage aan dit gevoel met mijn inzending van "Het lelijke eendje", maar wel eentje in herfstsfeer!
Bij het maken van de foto heb ik de scherpte op de kop van het lelijke eendje gelegd.
Met een groot diafragma, goed voor een lekker korte scherptediepte, heb ik geprobeerd het lelijk eendje nog losser van de achterliggende rietkraag te krijgen.
Omdat ik het gevoel kreeg dat het lelijke eendje voor mij ging poseren, kon ik de iso-waarde gewoon op een ISO100 zetten waarmee ik ruis vermeed, terwijl de sluitertijd voldoende snel bleef voor een onbewogen foto.
De foto heb ik in de nabewerking ietsje warmer gemaakt (het lelijk eendje verdient dit wel, ook al was het niet erg koud vandaag). Hierbij heb ik hulp gehad van Google (Nik-filters).
Ook heb ik gezorgd dat er nog een reflectie zichtbaar was in het oogje van het lelijke eendje.
Kennelijk had het lelijk eendje last van wat zenuwen, want het bleef wel in beweging, waardoor de spiegeling niets werd. Dat vind ik niet erg, want 1 lelijk eendje is meer dan genoeg voor deze beginnende vogelaar.

Exif: 1/250s f/2.8 ISO100 200mm
Misschien komend voorjaar maar eens kijken of uit dit lelijk eendje een mooie zwaan is gegroeid. Volgens het sprookje zou dat namelijk het geval moeten zijn.