Graag gedaan Smurf!
Tijdens mijn vakanties begeef ik me altijd op het terrein van de straatfotografie, maar de beelden waar ik mee thuis kwam waren "vlees noch vis", zoals een spreekwoord in NL zegt. Op 1 uitzondering na: de foto van de kok gemaakt vorig jaar in Kroatië. Daar nam ik gewoon eens de moeite en het lef om een straatportret te maken. Omdat ik de post hier op dit forum niet meer kon vinden, plaats ik de foto maar even hier in dit topic van je.
Vervolgens ben ik me eens gaan verdiepen in uitleg op het internet. Zo ben ik gekomen tot de indeling Straatfotografie en Straatportret, met de inhoud die ik hierboven al heb geprobeerd uiteen te zetten. Alles wat een combinatie is van beide, is in mijn ogen een gevalletje "jammer, maar net niet". Over een paar dagen ga ik voor twee weken naar India en kan ik me weer lekker uitleven op de straat. Vandaar mijn interesse voor straatfotografie en straatportretten en de filmpjes die ik paraat had.
Tot slot: Tijdens mijn zoektocht kwam ik soms de opmerking "dat de foto niet goed genoeg is, omdat die van te veraf" is genomen. Dit slaat dan met name op straatportretten. Ik sta hier volledig achter. Met straatportretten die "vanaf de heup" of snel in het voorbijgaan zijn genomen, daar heb ik niet zoveel mee (op het internet vind je bijvoorbeeld een filmpje van een man die in de drukte de camera plotseling voor iemand zijn gezicht houdt, snel afdrukt en doorloopt en de gefotografeerde verbijsterd achterlaat).
Als ik mooie foto's heb weten te schieten in een van beide catagorieën, dan zal ik die hier zeker plaatsen.
________________________________________________________________________________________
Update: foto van mijzelf toegevoegd omdat ik hem hier op dit forum niet meer kon vinden