Ben benieuwd wat jullie van die flitsers in de ogen vinden...
(zoals gewoonlijk weer de Cambo 5x7 met Hermagis lens belicht op Multigrade paper)
groetjens, Henk

Wat verstaan jullie bij mijn foto's toch onder zwartwit omzetting? Het komt zwart uit de ontwikkelaar, gaat zwart de fixeer in, gaat zwart onder de scanner, en ik gooi er alleen een koffiekleurtje overheen.....peter reinders schreef:Mooie zwart wit omzetting ook, met een passende achtergrond.

Zoals je het hier uitlegt heb ik het ook in gedachte, geen seconde had ik in mijn hoofd dat je dit beeldWat verstaan jullie bij mijn foto's toch onder zwartwit omzetting? Het komt zwart uit de ontwikkelaar, gaat zwart de fixeer in, gaat zwart onder de scanner, en ik gooi er alleen een koffiekleurtje overheen.....

Vind ik ook...xafke schreef:Ik vind deze iets minder dan de andere uit deze reeks als ik eerlijk mag zijn.

Nee hoor, mijn werkwijze is eerder simpel dan ingewikkeld (past zodoende goed bij mijDaniel Doyen schreef:Zoals je het hier uitlegt heb ik het ook in gedachte, geen seconde had ik in mijn hoofd dat je dit beeldWat verstaan jullie bij mijn foto's toch onder zwartwit omzetting? Het komt zwart uit de ontwikkelaar, gaat zwart de fixeer in, gaat zwart onder de scanner, en ik gooi er alleen een koffiekleurtje overheen.....
in kleur hebt gemaakt...(of ontgaat er mij iets in je shoot proces ?)
DD.

Is een kwestie van inscannen Xafke, daar begint het digitale deel van de handelingen. Na het inscannen heb je een negatief als bestand, dat ga ik in Photoshop omkeren om een positief te krijgen (Control+i) Je kunt de scanner ook al een positief beeld laten produceren, maar om een of andere reden vind ik dat het in Photoshop beter zal gaan.xafke schreef:Ik ken niets van deze techniek maar heb een vraagje...
Als je "output" steeds een negatief beeld is dat op papier staat hoe moet het dan normaal verder om een normale print te bekomen met deze techniek Henk?
Ik denk niet dat mensen een negatief aan de muur willen hangen.

1: Je kunt de Cambo cassette laden met vlakfilm. Dat betekent voor elke foto een ontwikkelgang voor film. En dat 'echte' negatief kun je met de vergroter gaan afdrukken, of...xafke schreef:Ik denk dat ik de vraag verkeerd gesteld heb.
De techniek is analoog. En nu voeg jij daar een digitaal verhaal aan toe om tot een positief te komen.
Maar mijn vraag was eigenlijk hoe dit ook zonder computer verder kan in post productie.
Hoe maak je normaal met deze technologie een positief van het negatief? Dus zonder computer.