Druivenvelden op Lanzarote

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
Dennismulder55
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Bericht Geplaatst:

Mijn tweede foto uit mijn vakantieserie op Lanzarote. De inwoners van Lanzarote verbouwen hun eigen wijn. Om de struiken te beschermen tegen de wind bouwen ze muurtjes. Dit zorgt voor mooi vergezichten.
Afbeelding
Benieuwd hoe deze overkomt op jullie
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Als een vakantiefoto.
Minder had hier ook Meer kunnen zijn, bijvoorbeeld door dichter op een tros druiven te gaan staan en dan de foto te maken.
Omhoog Profiel Foto's
petervaneekelen
Moderator
Contacteer:

Re: Druivenvelden op Lanzarote

Bericht Geplaatst:

Ik ervaar ook een licht gevoel van onscherpte, dat had ik bij je vorige foto's niet zo. Ik vermoed dat je op oneindig hebt scherpgesteld want de voorgrond en de eerste huizen rechts/vrachtauto links zorgen voor dat gevoel. Misschien moet je ook een beetje spelen met je camera om dit soort zaken uit te proberen? Meestal zie de wat fijnere details pas als je de shoots vergroot op je computer bekijkt. Zelf maak ik bij een camera of lens die ik nog niet ken gewoon een hele serie foto's vanaf statief met variërende diafragma/scherpstelafstand combinaties, dat is een hele eenvoudige manier om snel de sterkte en zwakte van de camera/lens-combinatie te zien.
Omhoog Profiel Website Foto's
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Voor een hele grote scherptediepte moet je je lens instellen op de hyperfocale afstand.
Omhoog Profiel Foto's
Dennismulder55
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik heb bij de aanschaf van de camera (ik had de camera op het moment van fotograferen pas net)
problemen gehad met scherpstellen. Dit omdat ik over ben gestapt van een compact camera die alleen autofocus had en je geen diafragma/sluitertijd kon instellen (alleen de P-stand). Opeens moest ik alles zelf regelen en vergat ik de scherpte:). Inmiddels doe ik vrijwel al mijn landschapsfoto's op de manual focus en lukt het me beter om de scherpte te regelen. Ik zie idd dat de scherpte in de voorgrond niet ideaal is.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”