Ik plaats deze foto's vooral om advies te krijgen over hoe beter en scherpere foto's van vogels te krijgen. Natuurlijk wetende dat dit ook niet even onder de knie te krijgen is. Welke stappen raden jullie mij aan.
1

Helemaal eens met jouw keuring. Ik was zelf ook niet tevreden. Met jouw en de tips van Mathijs ga ik verder aan de bak. Groter diafragma en hogere sluitertijd. Nog wel een vraag over de scherpstelling. Ik heb inderdaad niet de AF-C gebruikt. Maar het aantal scherpstelpunten geeft de volgende mogelijkheden:Ron62 schreef:Je foto's zouden bij mij niet door de keuring heen komen.....alle vogels zijn onscherp en de achtergronden lijken mij hier het scherpste punt te zijn.![]()

Waar zie jij hier negatieve stukjes tekst? Ik hoop niet dat je het over commentaar hebt wat je hier hebt ontvangen.RichardB schreef:Laat al de negatieve stukjes tekst je drive niet verpeste.. ik ken het gevoel nog al te goed appen trots op me foto en dan vervolgens afgezeikt te worden door betere fotografen omdat hij niet in hun straatje past kwaliteit..

Hoi Richard. Ik ervaar de kritiek niet als negatief. De informatie die ik van de betere fotografen krijg hebben het doel om een betere fotograaf te worden. Afzeiken doen ze mij hier echt niet. Zo nu en dan krijg ik wel eens een mi goed bedoelde opmerking over een foto waarmee ik weinig kan. Daar zeg ik dan zelf wel wat van. Ik houd juist wel van duidelijk commentaar.RichardB schreef:Laat al de negatieve stukjes tekst je drive niet verpeste.. ik ken het gevoel nog al te goed appen trots op me foto en dan vervolgens afgezeikt te worden door betere fotografen omdat hij niet in hun straatje past kwaliteit..

Henry schreef: Zoals Matthijs al heeft aangegeven is het wellicht verstandiger om niet met vliegende vogels te starten. De kans op een vogel in de vlucht goed scherp te pakken is namelijk veel kleiner dan een vogel te fotograferen die stil op een tak zit, rustig rondloopt of rondzwemt.