Jij je zin Wim.
Maar om nog even door te gaan op het camera en lens verhaal.....aangezien we hier in het onderdeel "Vogeltjes" zitten gaat het vaak om de wat langere lenzen, oftewel meer mm's.
Ik heb ook weleens zitten denken, zo'n Sony 500mm f/4 zou een heel mooi lensje zijn om de vogeltjes er goed scherp op te zetten.
Maar ga ik dan naar de prijs kijken, iets van €15000,- tegenwoordig, dan denk ik: laat maar ook.
Camera Sony A77II ongeveer €1000,-, dat zou dan een setje zijn van €16000,-.
Als ik nou een Sony A99II zou kopen van €3500,- en daarbij een Tamron 150-600mm. G2 f/5-6.3(1500,-), of eventueel de Sigma 150-600mm. Sports f/5-6.3(1700,-) dan scheelt me dat zo'n €11000,- en als de omstandigheden wat donkerder worden kan ik m'n ISO meer omhoog gooien i.p.v. het diafragma wat meer open.
Het schijnt dat die 2 lenzen(Tamron G2 en Sigma Sports) best wel redelijk rap zijn met scherp stellen en ook de scherpte is volgens mij niet verkeerd als ik bijvoorbeeld naar de foto's van Daan kijk.
Denk ik nou te simpel, of is het toch beter om gewoon die €11000,- er ook tegenaan te gooien?
Niet dat ik op korte termijn van plan ben om er zoveel geld tegenaan te gooien, maar ik ben gewoon nieuwsgierig hoe jullie hier over denken.