Moon and stars

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
Alchemist
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Moon and stars

Bericht Geplaatst:

Ofwel een avond foto's maken op de Brunssumerheide. Toch hier ook behoorlijk last van lichtvervuiling, maar geluk gehad met een paar heldere uren na zonsondergang, bij deze een paar resultaten, tot aan het moment dat het te bewolkt begon te worden.
1.
Afbeelding
17mm, F4.0, 1s, ISO3200

2.
Afbeelding
18mm, F8.0, 30s, ISO3200

3.
Afbeelding
17mm, F7.1, 30s, ISO3200
Edit: Exif toegevoegd.
Disclaimer: wel nog eea rechtgetrokken in Lightroom
Laatst gewijzigd door Alchemist op 22 mar 2017 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Website Foto's
Eef90
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Moon and stars

Bericht Geplaatst:

Mooi! Heb je verschillende foto's geblend? Ik zou niet weten hoe je anders en de zon en de sterren op de foto krijgt! Heel leuk effect. En welke sluitertijden/diafragma/iso heb je gebruikt?

Ik vind nr 1 en 2 het meest spannend, juist door de bewolking en de tinten blauw/oranje.
Ik ben benieuwd wat het effect zou zijn als je bij nr 3 de voorgrond nog ietsjes oplicht. Die sterrenhemel is erg tof!
Omhoog Profiel Foto's
Alchemist
Lid
Lid
Contacteer:

Re:

Bericht Geplaatst:

Eef90 schreef:Mooi! Heb je verschillende foto's geblend? Ik zou niet weten hoe je anders en de zon en de sterren op de foto krijgt!
Nee, blenden is me teveel werk. Daarom heb ik een paar miljard jaar geleden een enorm rotsblok in een baan om de aarde geslingerd, zodat dit rotsblok precies op tijd licht van de zon kon reflecteren... :P :sar

Ik zal exif even toevoegen aan openingspost :)
Eef90
Lid
Lid

Re: Moon and stars

Bericht Geplaatst:

Haha nice, dus jij bent verantwoordelijk voor dat irritante rotsblok dat vervolgens mij weer hindert bij mijn startrail foto's... je wordt bedankt! :p

Ok, ik heb dus toch nog een lesje astronomie nodig om de zon van de maan te kunnen onderscheiden ;) Of lezen, want ik moet ook de eerste "uren na zonsondergang" nog tegenkomen waarbij de zon boven de horizon te vinden is...

Hoe dan ook, t geeft een leuk effect aan je foto's!
Omhoog Profiel Foto's
Alchemist
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Moon and stars

Bericht Geplaatst:

Eef90 schreef:Haha nice, dus jij bent verantwoordelijk voor dat irritante rotsblok dat vervolgens mij weer hindert bij mijn startrail foto's... je wordt bedankt! :p
Sorry, ik zal het nooit meer doen.. :cry2 :angel

Ik speelde al heel lang met het idee om een keer iets te doen met 'maanlandschapjes', met de maan op de plek waar je normaal de zon ongeveer zou kunnen plaatsten. Toevallig viel de fotoclub-avond gelijk met volle maan, dus heb ik die kans maar gegrepen.

Ik zal ook nog eens naar foto 3 kijken, of er nog iets meer inzit. Ik snap je punt met de donkere voorgrond :)
Gerda-F
Lid
Lid

Moon and stars

Bericht Geplaatst:

Mooie serie.

Bij foto 1 zou ik overwegen om de zwarte onderkant met de helft te verminderen zodat je een hele lage horizon krijgt.
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Moon and stars

Bericht Geplaatst:

Om sterren en geen strepen te krijgen, zou je de 600-regel moeten hanteren (sommigen hanteren de 400- of de 500-regel).

Omdat foto 1 best wel donker is, ga ik mee met de tip van Gerda over de voorgrond.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”