Fuji - X-T1 - F2.8 - 1/60sec. - ISO 800

Ik denk dat het meevalt Marsel denk dat Freerk en Henk47 vaak genoeg complimenten krijgen.Marsel Wauters schreef:Maar 'k heb toch een zware opmerking : als iemand in het " analoge hoekje " zo een foto toont wordt ie direkt tot in de grond afgebroken. En omdat er zo een resultaat bereikt wordt met een digitale camera wordt die de hemel ingeprezen!

Fotosmurf schreef:Vind de update wel fraai.![]()
Ik denk dat het meevalt Marsel denk dat Freerk en Henk47 vaak genoeg complimenten krijgen.Marsel Wauters schreef:Maar 'k heb toch een zware opmerking : als iemand in het " analoge hoekje " zo een foto toont wordt ie direkt tot in de grond afgebroken. En omdat er zo een resultaat bereikt wordt met een digitale camera wordt die de hemel ingeprezen!

Neen Frans; lomografie ken ik niet ; maar zoals dikwijls zullen de beste schippers weeral aan de wal staan ?Frans schreef:Vind de update ook een fijne foto.
@Marsel: de huidige digitale tijd geeft ons de mogelijkheid om ook met "perfecte" camera's "imperfecte" beelden te creëeren als onderdeel van onze creatieve vrijheid.
Ken je het begrip lomografie?

We krijgen genoeg complimenten, maar niet wanneer we het zo af zouden leverenFotosmurf schreef:Vind de update wel fraai.![]()

Misschien zie ik er wel verkeerd tegenaan hoor en digitaal heeft menigeen het leven een stuk makkelijker gemaakt. Tot voor een paar jaar mij ook. Maar ik vind het vaak een goedkoop trucje. Misschien moet ik er anders tegenaan kijken, maar daar heb ik verdomd veel moeite mee. Het gaat mij om het beeld wat hier geschapen wordt van analoge fotografen: de foto zit onder de krassen en stofjes. Daar zou elke foto in de analoge hoek op af worden gerekend en doe je het met een simpel filtertje in de digitale hoek dan is het ineens origineel, briljant of creatief. Dat laatste vind ik dus niet. Het komt op mij over als: ik pak een matige foto uit het archief, gooi er een vintage sausje overheen met krassen en stofjes en ik heb een originele en briljante foto. Ik vind het een belediging, maar dat wist je al....., ik val in herhaling.Harry schreef:Ik snap je wel Freerk en toch kijk ik er iets anders tegenaan. Als je puur analoog werkt is het een richting die bij mij veel (extra?) waardering krijgt. Je bent toch op meer fronten beperkt. Als je digitaal werkt verbreedt de de mogelijkheden enorm. Zelfs zo dat je het analoge kan benaderen. Ik maak zelf ook wel eens voorzichtige stapjes in die richting. Ik denk dat je het niet kan vergelijken met puur analoog werk maar een uitbreiding van het digitale. Wat mij betreft niet vergelijken met puur analoog werk, dat gaat mank, Gr, Harry

Oooooh, Lomografie ken ik maar al te goed (hoe imperfect wil je het hebben: plastic camera's en lenzen en vooral veel over datum film waar geen kleur meer klopt). Dat is niks nieuws voor mij en ik weet heel erg goed wat imperfecties zijn (ik kijk namelijk dagelijks in de spiegelFrans schreef:Freerk misschien moet je gewoon eens googelen op imperfectie en misschien ook eens op lomografie.
Denk dat niemand de bedoeling heeft om jou persoonlijk op je ziel te trappen.
En ook niet de analoge fotografen als groep.