Fanatieke Mus

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
frako
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Fanatieke Mus

Bericht Geplaatst:

Foto's niet meer beschikbaar
Laatst gewijzigd door frako op 30 jun 2017 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Re: Fanatieke Mus

Bericht Geplaatst:

Deze is het voor mij niet.....sorry als het allemaal wat negatief overkomt, maar zou niet weten hoe het anders te omschrijven. :blush

Te weinig ruimte aan de bovenkant en teveel (niet mooie)ruimte aan de onderkant.
Koppie is niet scherp door beweging....snap ook niet dat je hier voor f/20 gekozen hebt. :dk
Het moment is leuk, maar had toch liever gezien dat ie wat natuurlijker voedsel wilde pakken in een wat natuurlijker omgeving.
Belichting op de Mus ziet er goed uit, maar ook jammer dat er niet net wat meer licht op het oogje viel, waardoor ook dit wat doods overkomt.
Omhoog Profiel Foto's
Geert
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Een leuk moment maar technisch gezien zeker geen hoogvlieger.

Gr Geert
Omhoog Profiel Foto's
Henry
Lid
Lid

Fanatieke Mus

Bericht Geplaatst:

Als je het diafragma te veel sluit (f-waarde groter maakt dan f/16) wordt je foto er niet scherper van. De reden is dat je dan last krijgt van diffractie (even googlen op dit forum of op internet levert je de achtergrondinformatie op).

Wat diffractie doet met je foto kun je bijvoorbeeld hier zien. Hier kun je spelen met het diafragma en via een annimatie zien wat er gebeurd op je sensor.
Omhoog Profiel Foto's
wil53
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

leuk moment op het juiste moment te oakken
Omhoog Profiel Website Foto's
frako
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ron62 schreef:Deze is het voor mij niet.....sorry als het allemaal wat negatief overkomt, maar zou niet weten hoe het anders te omschrijven. :blush

Te weinig ruimte aan de bovenkant en teveel (niet mooie)ruimte aan de onderkant.
Koppie is niet scherp door beweging....snap ook niet dat je hier voor f/20 gekozen hebt. :dk
Het moment is leuk, maar had toch liever gezien dat ie wat natuurlijker voedsel wilde pakken in een wat natuurlijker omgeving.
Belichting op de Mus ziet er goed uit, maar ook jammer dat er niet net wat meer licht op het oogje viel, waardoor ook dit wat doods overkomt.
Dag Ron,

Ik snap je kritiek op de compositie kant. Maar ik vraag mij af waarom f/20 een verkeerd gekozen diafragma is en welke jij zou kiezen en om welke reden. Ik hoor het graag en kan er weer wat van leren.
Omhoog Profiel Foto's
Ron62
Moderator

Bericht Geplaatst:

Zoals Henry al aangaf gaat de kwaliteit van de foto weer afnemen bij f-getallen boven de f/16.

De foto is gemaakt met 230mm, dus ik denk dat je zeker de hele kop ook scherp gehad zou hebben met bijvoorbeeld f/7.1.
Het grote voordeel zou de sluitertijd zijn geweest, die met een diafragma van f/7.1 veel sneller was geweest en je dus geen last had gehad van bewegingsonscherpte.
Het 2e voordeel, vind ik tenminste, is dat de er minder scherpte diepte was geweest en de niet al te mooie omgeving dus minder scherp in beeld was gekomen, waardoor de Mus ook weer wat meer was "los" gekomen uit de foto. :)
Omhoog Profiel Foto's
frako
Lid
Lid

Fanatieke Mus

Bericht Geplaatst:

Bedankt Ron,

Zal dit proberen in de praktijk te brengen.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”