Zomers doorkijkje + update
- Ron62
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Scherpte lijkt mij mee te vallen, alleen het takje rechts in het midden ongeveer toont onscherp en leidt daardoor wat af.
Mooi doorkijkje, inderdaad wel wat hard licht en volgens mij een tikje te geel.
Had denk nog mooier geweest met een "sliertje" watervogels die naar je toe kwamen zwemmen, maar dat is wat moeilijk om te regisseren.
Mooi doorkijkje, inderdaad wel wat hard licht en volgens mij een tikje te geel.
Had denk nog mooier geweest met een "sliertje" watervogels die naar je toe kwamen zwemmen, maar dat is wat moeilijk om te regisseren.
- Ron62
- Moderator
Kleuren blijft altijd een lastig verhaal, ook omdat elk beeldscherm de kleuren al weer anders weergeeft.Judithfoto schreef:Te geelHeb ik het toch speciaal voor jou juist minder geel en minder groen gemaakt.
![]()
Als je een foto aan het bewerken bent dan gaan je ogen ook als het ware "wennen" aan de kleuren en zie je het op een gegeven moment niet meer zoals je het zou moeten zien.....Frans heeft daar een mooi woord voor, dat ben ik effe kwijt.
Het beste is dat je de foto een poosje met rust laat en dan bijvoorbeeld de andere dag weer bekijkt, of een paar uur later.
Ik heb het zelf ook weleens dat ik een foto aan het bewerken ben en gelijk daarna hier op Drome zet....krijg ik ook weleens commentaar op de kleuren en als ik dan zelf weer kijk is dat ook gewoon terecht.
- Matthijs
- Lid

De versie van Wim vind ik 'too much', teveel contrast lijkt het. De schaduwen zijn nu volgens mij dichtgelopen.
EDIT:
Ik zie nu pas je eigen update:
Heel mooi! niets meer aan doen wat mij betreft. 
EDIT:
Ik zie nu pas je eigen update:
Laatst gewijzigd door Matthijs op 31 mei 2017 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wim
- Lid

Ja en wat bij een foto goed werkt. is bij een andere foto weer niet . Maar dat houdt het leuk om te doen. in photoshop zijn vele wegen die naar rome lijden.Judithfoto schreef:Ja, je kan er zo ontzettend veel mee, erg leuk om vanalles te leren
- Frans
- Lid

Judith als je nu eens beide foto's van je zelf op twee aparte lagen boven elkaar zet in photoshop.
En vervolgens de doorschijnendheid (opacity) van de bovenste laag vermindert kun je het beste uit beide bewerkingen halen.
Zie net dat het twee verschillende foto's zijn.
Idee blijft hetzelfde. Twee bewerkingen die je combineert.
Of werken met aanpassingslagen. Effect wat overdrijven en dan de opacity terugbrengen.
Gaat vaak sneller dan eindeloos op en neer bewegen van schuifjes.
En vervolgens de doorschijnendheid (opacity) van de bovenste laag vermindert kun je het beste uit beide bewerkingen halen.
Zie net dat het twee verschillende foto's zijn.
Idee blijft hetzelfde. Twee bewerkingen die je combineert.
Of werken met aanpassingslagen. Effect wat overdrijven en dan de opacity terugbrengen.
Gaat vaak sneller dan eindeloos op en neer bewegen van schuifjes.
Laatst gewijzigd door Frans op 31 mei 2017 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.