Rebecca (3)

Mensen in alle vormen en maten
Plaats reactie
Henk47
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man

Rebecca (3)

Bericht Geplaatst:

Combi-photoshoot met collegafotograaf met model Rebecca, alle (mijn) opnamen op papier-negatief in de Cambo TC 5x7inch met Hermagis portretlens.
En aan het slot van de shoot een emmer water er overheen, dát was verfrissend! (zelfs in mijn airconditioned studio...)

Afbeelding

groet, Henk
Daniel Doyen
Lid
Lid

Re: Rebecca (3)

Bericht Geplaatst:

Technisch weer een super beeld :up , interessant model, en de wet look doet het goed !

Ik zit wel met het gevoel dat ik twee foto's bekijk, een model op de voorgrond, en een soort spook verschijning in de achtergrond...

Hoe meer ik de foto bekijk, heb ik het idée dat een beetje meer voorgrond, en minder van die spook achtergrond, de balans van de foto zou ten goede komen.

Maar goed das mijn visie, jij bent de maker, en je hebt er weer een beeld voor je collectie bij...en het is ook een techniek die ik absoluut niet beoefen, respect dus :)

DD. ;)
Henk47
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Daniel Doyen schreef:Technisch weer een super beeld :up , interessant model, en de wet look doet het goed !

Ik zit wel met het gevoel dat ik twee foto's bekijk, een model op de voorgrond, en een soort spook verschijning in de achtergrond...

Hoe meer ik de foto bekijk, heb ik het idée dat een beetje meer voorgrond, en minder van die spook achtergrond, de balans van de foto zou ten goede komen.

Maar goed das mijn visie, jij bent de maker, en je hebt er weer een beeld voor je collectie bij...en het is ook een techniek die ik absoluut niet beoefen, respect dus :)

DD. ;)

Dank je wel Daniel. Een groter aandeel van de achtergrond in de opname heb ik bewust gekozen, en ik realiseer me dat niet iedereen dat een goede keuze zal vinden. Bij deze wat 'hardere' foto daarom ook mijn favoriete achtergrond neergehangen.
De andere foto's van deze shoot op de andere jou bekende forums, en op mijn pbase, hebben de 'softere' achtergrond.

Model is Rebecca Jansen, kijk op facebook naar haar fotogalerij, zij heeft aan een half woord genoeg om een prachtige sessie neer te zetten.

groets Henk
Mendel
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooi beeld, sterke blik en fijne toning :)
Dave
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mooi Henk :up
Dennismulder55
Lid
Lid

Rebecca (3)

Bericht Geplaatst:

Wauw, wat een mooi, indringend portret!
xafke
Lid
Lid

Rebecca (3)

Bericht Geplaatst:

Goede foto. De nuances in de achtergrond komen wel wat vreemd over op dit beeld.
ixus58
Lid
Lid
Contacteer:

Rebecca (3)

Bericht Geplaatst:

Fijn beeld met pose en de wet-look.
De achtergrond is wat aanwezig , wat naar ik lees een bewuste keuze was. hij geeft wel een mooi soort "aura rond haar hoofd" wat een grotere focus oplevert van dat gebied in het beeld.
fran
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Het is weer een mooie Henk. Ik blijf het bewonderen deze manier van fotografie.
Maarten
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooi! Als ik dit zo zie denk ik wel eens om terug te gaan naar analoog! :up
Henk47
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

maarten916 schreef:Mooi! Als ik dit zo zie denk ik wel eens om terug te gaan naar analoog! :up

Je mag op 22 juli nog deelnemen aan de laatste workshop Papier-Negatief, goedkoop en een hele dag analoog plezier met gelijkgestemden!
(voor alle duidelijkheid, ik blijf dit wel doen maar na de vakantie duik ik in het collodiongebeuren waar ik al een workshop heb gevolgd en na juli de chemicaliën kan bestellen...)
groets Henk
Maarten
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Henk47 schreef:
maarten916 schreef:Mooi! Als ik dit zo zie denk ik wel eens om terug te gaan naar analoog! :up

Je mag op 22 juli nog deelnemen aan de laatste workshop Papier-Negatief, goedkoop en een hele dag analoog plezier met gelijkgestemden!
(voor alle duidelijkheid, ik blijf dit wel doen maar na de vakantie duik ik in het collodiongebeuren waar ik al een workshop heb gevolgd en na juli de chemicaliën kan bestellen...)
groets Henk

Bedankt voor het aanbod! Helaas heb ik dat weekend andere afspraken! Wie weet in de toekomst nog eens.. ;)
Henry
Lid
Lid

Rebecca (3)

Bericht Geplaatst:

De pose in combinatie met haar natte haar heeft haar voor mij een smal gezicht en dikke armen opgeleverd. Van deze pose ben ik niet zo'n fan. Misschien ziet ze er zo van nature uit, dan heb ik uiteraard niks gezegd.
Plaats reactie

Terug naar “Portretten”