Ik heb wel wat haast moeten maken met schieten want ik had nog niet eens al mijn spullen gepakt toen hij zich aandiende. En hij was behoorlijk ver weg.

Kleuren iets bijgewerkt nav. opmerkingen:

Ron, hij was ook niet perfect, ik heb er aardig aan gesleuteld.Ron62 schreef:1000mm.![]()
![]()
Staat er netjes op, maar toch mis ik wel wat details in de TV, is het een grote crop?
De uitsnede is niet helemaal mijn ding, mag van mij iets meer ruimte boven en een stuk minder ruimte links.
Het groen/geel zou ik ook nog even verwijderen uit de tv.

Technisch prima. even mijn ervaring en die van collega fotografen. een 2.0 conver gaat nog wel op een 2.8 lens maar op een 500 f4 bv is het echt niks of het nu nikon of canon is. een statisch object gaat nog wel maar bij actiefoto,s hoor ik alleen maar teleurstellingen. Zelf gebruik ik hem ook niet meer.RoquiRocks schreef:Ron, hij was ook niet perfect, ik heb er aardig aan gesleuteld.Ron62 schreef:1000mm.![]()
![]()
Staat er netjes op, maar toch mis ik wel wat details in de TV, is het een grote crop?
De uitsnede is niet helemaal mijn ding, mag van mij iets meer ruimte boven en een stuk minder ruimte links.
Het groen/geel zou ik ook nog even verwijderen uit de tv.
Ik weet niet of het aan de 2x converter ligt en/of de haast waarmee ik de camera nog moest inschakelen en/of de grote afstand (+/- 80 meter schat ik zo maar).
Kijken hoe het in de toekomst gaat met die converter.
Mbt. uitsnedes zitten wij niet op dezelfde golflengte bleek al vaker.

Dank je, Wilfried.wil53 schreef:
Technisch prima. even mijn ervaring en die van collega fotografen. een 2.0 conver gaat nog wel op een 2.8 lens maar op een 500 f4 bv is het echt niks of het nu nikon of canon is. een statisch object gaat nog wel maar bij actiefoto,s hoor ik alleen maar teleurstellingen. Zelf gebruik ik hem ook niet meer.

ik hoop ook echt voor je dat dit een topper wordt. De mensen waar ik het over had werkten ook met de "vlaggeschippen van Canon (1dx ) en de nikon d5.RoquiRocks schreef:Dank je, Wilfried.wil53 schreef:
Technisch prima. even mijn ervaring en die van collega fotografen. een 2.0 conver gaat nog wel op een 2.8 lens maar op een 500 f4 bv is het echt niks of het nu nikon of canon is. een statisch object gaat nog wel maar bij actiefoto,s hoor ik alleen maar teleurstellingen. Zelf gebruik ik hem ook niet meer.
Ik heb zelf met de 5D III ervaren dat de 2.0 niet werkt icm. 500 f4,, maar vooraf aan de aanschaf van de 5D IV heb ik uitgetest of hij daarmee wel functioneerde anders had ik die converter ook terug ingeruild.
Maar hij stelt scherp als een tierelier ! Mbt. de kwaliteit van de van veraf genomen foto's moet ik nog afwachten. Dit was echt ver. Opname gecrop tot +/- 2000 px grootste lengte. Vergeet niet dat ik nu over 30Mb beschik.

Juist niet als je weet wat je apparatuur aankan dan handel je daar toch naar?Frans schreef:Ik vind hem zo slecht nog niet.
Maar hoe meer je apparatuur aankan hoe verder weg je ze in beeld wil brengen.
Netto rsultaat is dat je veel geld uitgeeft voor helemaal niks.
Klinkt misschien hard maar daarom niet minder waar.

9Frans schreef:Ik vind hem zo slecht nog niet.
Maar hoe meer je apparatuur aankan hoe verder weg je ze in beeld wil brengen.
Netto rsultaat is dat je veel geld uitgeeft voor helemaal niks.
Klinkt misschien hard maar daarom niet minder waar.