Apart, vind de brug voor het mooie te veel wegvallen in de lucht.
Heb verder ook het idee dat hij net niet helemaal lekker scherp is.
De brug oogt op mijn scherm wat soft...
Ik heb bewust deze uitsnede gekozen om de brug een beetje weg te laten vallen, een laag contrast hielp daarbij.
Scherpte is idd niet optimaal, ik kon hem ook niet verscherpen i.v.m. de nodige hoeveelheid ruis.
Ik doel niet op de uitsnede maar op het wit van de brug op het wit van de lucht.
Op sommige stukken zit er geen scheiding meer tussen de brug en de lucht
Als beeld spreekt hij me bijzonder aan Matthijs. Prachtig in zijn eenvoud. Waar ik me wel over verwonder is dat je met iso 100 ruis kunt krijgen of het niet weg kunt werken. Dat ligt niet aan de camera. Toch eens naar je workflow kijken? Gr. Harry
Omdat ik tijdens het maken van de foto niet dit resultaat voor ogen had, heb ik veel in de nabewerking moeten doen. Zeker wel 2 stops moeten oplichten, en dan krijg je ruis... heel veel ruis.
Qua belichting was de foto vergelijkbaar met deze : forum/viewtopic.php?f=7&t=90721" onclick="window.open(this.href);return false;
Matthijs, ik ken uw workflow niet....dus is het moeilijk raad te geven
Als je in PS bewerkingen hebt uitgevoerd kun je met lagen werken en een laagmasker.....zo kun je een sterke bewerking op het geheel deels of geheel teniet doen door de brug zwart te verven in een laagmasker (of grijs voor voor deels terug halen)
Als je in raw alle bewerkingen doet weet ik niet, maar volgens mij kun je daar niet met een laagmasker werken
Daarom doe ik alle bewerkingen in PS