Hoewel zelf niet gelovig kom ik graag in kerken wegens de sfeer, de historie, de architectuur en, sinds ik mijn hobby weer heb opgepakt, om te fotograferen.
Een weekje wat impressies.
Het accent ligt op de persoon en dat is goed. Ik ben Mn geboeid door de nonchalance van de bezoeker ( mijn interpretatie van zijn houding) in deze omgeving. Natuurlijk goed omgezet. Gr. Harry
Frans, goed opgelet. Flitsen doe ik nooit. Dit is een gevolg van a) de tijd die ik had om het beeld te controleren en te corrigeren, en b) de opbouw van het beeld: veel donker, en een enkel fel licht in het raam. Ik fotografeer vrijwel altijd op AE (halfautomatisch met diafragma voorkeuze). De camera wil midden-grijs maar dat zit hier nou net niet in. Ik weet dat clipping in de hooglichten onherstelbaar is, daarom vermijd ik dat en ga ik naar stevig "onderbelichten", maar dat is dus meer een gevolg van mijn cameragebruik. Als ik dit op Manual zou doen is het gewoon correct belichten. Er is dan ook niet veel extra ruis in deze foto, anders dan die van de ISO-instelling.