Lichte delen kan kloppen Ron.
Even snel de standaard dingen na gelopen en verder niet opgelet. Hij stond op Raw + JPEG en ik denk dat hij op het scherm de JPEG laat zien.
Ik dacht op mijn scherm te zien dat ik moest overbelichten om een silhouet foto van de aalscholver te voorkomen. Zie ik op mijn RAW dat hij behoorlijk overbelicht is.
Ik ben het ook niet gewend dat JPEG gedoe in de camera, doe altijd alles op RAW.
Heb er een mooi dik boekwerk bij gekregen en de winter is in aantocht dus komt allemaal wel goed.
Eerste indruk is dat ik heb wat ik verwacht had na alle reviews gelezen te hebben het afgelopen jaar.
Gefeliciteerd met je aankoop, Joop - ziet er wat mij betreft prachtig uit. Van die overbelichting zit me absoluut niet dwars, integendeel ik vind het een fraai effect geven hier.
Eerste foto's zijn geschoten, moet zeggen dat het met bewerken nog wel eens schrikken is.
Maar nog een paar instellingen goed zetten.
Snelheid van de D500 is echt genieten hoor.
Deze aalscholveropname vind ik wat minder dan de dirigent en ik vrees dat ik toch een ander beeld van een engel heb.
Het licht vind ik wat veel van het goede en leid - wat mij betreft - tot een wat te lichte kleur in de vogel.
Lichtval was zo als tie was en dat vond ik wel buiten de misser met instelling van de camera.
Misschien teveel aan moeten sleutelen.
Engel vond ik een leuke titel gezien de stand van vleugels, deed mij aan een engeltje denken.