Ons
- petervaneekelen
- Moderator
- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
Dat snap ik wel, werkt goed hier.
- Frans
- Lid

Vind het niet goed werken.
De aren verbleken tegen de felle lucht.
Het blijft voor mij een goede stelregel in de fotografie om je te concentreren op 1 onderwerp.
De lucht mag er voor mij helemaal af.
De aren verbleken tegen de felle lucht.
Het blijft voor mij een goede stelregel in de fotografie om je te concentreren op 1 onderwerp.
De lucht mag er voor mij helemaal af.
- Henry
- Lid

Op zich een plaatje met veel potentie, maar ik krijg een gevoel van benauwdheid/krapte bij het zien van deze foto. Het komt denk ik door het fotoformaat. Het "wijdse" komt voor mij hier onvoldoende uit de verf, iets wat ik jammer vind. Het behouden van de lucht helpt onvoldoende.
Over de lenscorrectie: ik had graag meer symmetrie gezien. De boog is nu asymmetrisch, waardoor dit te veel mijn aandacht vraagt.
Voor mij is de foto ook ietsje te licht.
Over de lenscorrectie: ik had graag meer symmetrie gezien. De boog is nu asymmetrisch, waardoor dit te veel mijn aandacht vraagt.
Voor mij is de foto ook ietsje te licht.
- Jo
- Lid

Ik vind het wel wat hebben hoor.
Dergelijke beelden zie je vaker in landscape vandaar de beknellende werking hier.
Dat is m.i. echter apart.
De mening van Judith kan ik wel volgen maar als totaalplaat zou dit, lijkt mij, niet mogen: de ttel is "ons dagelijks brood" iets wat op de graanaren duidt.
De lucht er van af wat Frans zegt, zou voor mij het karakter van deze plaat ingrijpend veranderen
Wel zou het voor mij nog mooier zijn geweest als de voorgrond met kamille en papavers iets minder was geweest zodat de instroom naar de aren wat sneller zou gebeuren.
Overigens lijkt het me gerst en daar wordt zover ik weet géén brood van gemaakt.
Of Toon moet refereren aan het feit dat één pilsje 2 boterhammen zijn............

Dergelijke beelden zie je vaker in landscape vandaar de beknellende werking hier.
De mening van Judith kan ik wel volgen maar als totaalplaat zou dit, lijkt mij, niet mogen: de ttel is "ons dagelijks brood" iets wat op de graanaren duidt.
De lucht er van af wat Frans zegt, zou voor mij het karakter van deze plaat ingrijpend veranderen
Wel zou het voor mij nog mooier zijn geweest als de voorgrond met kamille en papavers iets minder was geweest zodat de instroom naar de aren wat sneller zou gebeuren.
Overigens lijkt het me gerst en daar wordt zover ik weet géén brood van gemaakt.
Of Toon moet refereren aan het feit dat één pilsje 2 boterhammen zijn............
- Harry
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Frans heeft wel een punt..Ik heb het eens geprobeerd en ik vind hem dan mooier. Tegelijkertijd schrijf je in je foto dat je de horizon op deze manier mooi vind. Als je dit weg zou halen komt hij ver van je eigen bedoeling af te staan. Ik moet overigens zeggen dat het een foto is die mij wel aanstaat..gr Harry
Jo schreef:Ik vind het wel wat hebben hoor.![]()
![]()
![]()
Of Toon moet refereren aan het feit dat één pilsje 2 boterhammen zijn............![]()
![]()
MvG Toon.
- Dennismulder55
- Lid

Ik hou wel van dit groothoek effect
. Kleuren en contrast zouden nog wat aangepast kunnen worden