Het zijn barre dagen voor iemand die van kleurrijke zonsondergangen houd. Al dagen geen kleur te zien in de lucht. Daarom mij maar eens gewaagd aan ZW-fotografie. Deze foto weerspiegeld voor mij de sfeer en melancholie van deze dagen.
Laatste bootjes, laatste roosjes, dat is allemaal nog wat terugkijkerig, zogenaamd heel treurig, maar allemaal met stiekem nog met een beetje warmte of nog een beetje kleur. Maar met deze foto zitten we definitief midden in de grijze grauwigheid, en delen we in de troosteloosheid van watervogels op hun paaltje.
Wel wat grijs, waardoor ik niet echt de foto ingetrokken wordt. Wellicht kun je de zwarten wat aanzetten (zeker niet meer wit, je wilt het somber houden). En een klein vignetje doet ook wonderen denk ik.
Dank allen! Peter ik kan je volgen hier. Vind de foto zelf wat flets door de grijze tonen. Heb al veel geprobeerd om het wat aantrekkelijker te maken, maar dat wil niet echt lukken. Het aanzetten van het zwart is al gedaan, kan niet meer want dan raken de paaltjes onderbelicht. Misschien waren de licht condities niet optimaal. Vignet is al aanwezig