[

Doe ik iets verkeerd bij het opslaan?Harry schreef:Waterverf? Het idee is goed, de scherpte lijkt minder. Ik kan je exif niet inzien, dus advies hoe dit beter zou kunnen kan ik je dan niet geven..gr Harry

Harry schreef:Nee hoor, nu gaat het wel. Ik was benieuwd naar je instellingen. Heb je vanaf statief gefotografeerd? Bij avond/ nachtfotografie gebruik ik een diafragma van 8-11 en een lage iso. Dit om zo min mogelijk ruis te krijgen. Je krijgt dan natuurlijk wel een lange sluitertijd/ daarom een statief gebruiken en de eventuele stabilisatie uitzetten. Gr. Harry

Harry schreef:Natuurlijk heeft Ron daar gelijk in, maar ik mis ook in je volgende foto's scherpte. Die zijn niet in de regen gemaakt. Je materiaal is goed dus er gaat iets niet goed in je nabewerking..Kun je iets over je workflow vertellen? gr Harry

Harry schreef:Dat is eigenlijk niet wat ik bedoel (al is schaduwen ophelderen wel ruis invoeren..) Hoe verklein je je foto’s? Ik zie bij je andere foto dat hij 63 Kb is? Het is nl Mn de scherpte die ik hier en in je andere foto’s mis. Gr. Harry