Maar in de druppel bleken mooie reflexies op te treden:

Je stelt me teleur, Eefke.Eelke schreef:Sorry Roqui, maar dit is hem totaal niet voor mij niet scherp, veel ruis en geen ronde vorm onderin de druppel maar beetje apart ofzo...

Soms als je veel uitvergroot kom je onscherpte tegen. Heb met scherpte soms ook moeite hoor...RoquiRocks schreef:Eelke schreef: Tenslotte: wat voor scherpte verwacht je in een steeds vervormende druppel?
Jammer hoor.

Dank je Frans. Jij lijkt de eerste/enige te zijn die het over het tafereeltje in de ijspegel heeftFrans schreef:In de ijspegel is een prachtig tafereeltje te zien.
Ik zou de foto dan ook rechtzetten en 180 graden draaien.
Vraag me alleen af wat je met het beeld gedaan hebt.
De rand van de druppel doet vermoeden dat je met de achtergrond in de weer bent geweest.
Ergens in de druppel mis ik gestoken scherpte.
Hoeveel heb je het beeld uitvergroot?

Inderdaad wil het nogal eens voorkomen dat enige onscherpte een zonde is terwijl het zeker ook functioneel kan zijn.janjan33 schreef: Soms als je veel uitvergroot kom je onscherpte tegen. Heb met scherpte soms ook moeite hoor...
maar wat ik hier vaak hoor is onscherp=prullenbak, tenzij het de bedoeling was om onscherpe foto's te
maken dat is wat anders.

Kan gebeuren, Eelke.Eelke schreef:Roque, het was niet om je te beledigen maar ik zie ook hetzelfde in die rand en nou ja, ik zie het er niet in wat Frans en jij wel zien..