Ja deze is van statief.Frans schreef:Op zich een mooi tafereel.
Kleuren en wolken doen het ook goed.
Is deze van statief?
Twijfel aan scherpte.
Lijkt beweging in te zitten.
PS Staat de klok van je camera goed?
Om 8 uur is het hier al behoorlijk licht.

Mdevil schreef:Fraaie foto zo met het silhouet. Zou inderdaad aan de onderkant wat af mogen, m.i teveel zwart/donker. Dat is niet zo interessant om te zien.
Hoi Gotchas zie mijn vraag hierboven. Alvast bedankt voor je antwoord.. Grt JanGotchas schreef:De focus ligt hier echt niet goed, ik zie geen scherptepunt in je opname
Afstandsbediening soms gebruikt soms niet. Je miet dat steeds opnieuw jjinstellen bij nilkon. Bij Sigmma 10 20 geen stabiliisatie mogelijk volgens mij.Harry schreef:Waar het ook nog aan kan liggen: heb je de zelfontspanner gebruikt ? Heb je een eventuele stabilisatie uitgezet? Gr. Harry
Afstandsbediening soms gebrukt soms niet. Je moet dat steeds opnieuw instellen bij nilkon. Bij Sigmma 10 20 geen stabilisatie mogelijk volgens mij.janjan33 schreef:Harry schreef:Waar het ook nog aan kan liggen: heb je de zelfontspanner gebruikt ? Heb je een eventuele stabilisatie uitgezet? Gr. Harry

- niet goed scherpgesteldHenry schreef:Lijkt niet helemaal lekker te zitten met de scherpte.
Kan een combinatie van factoren zijn. Denk aan:
- niet goed scherpgesteld
- lange sluitertijd in combinatie met wind
- ondanks op het statief, door indrukken ontspanknop toch beweging
- beweging door klappende sluiter
Ja dat zou kunnen , maar dat moet je volgens mij steeds opnieuw instellen.Harry schreef:Zelfontspanner gebruiken is een optie .Gr. Harry
Kan jij aangeven waar je scherpte ziet?janjan33 schreef:Ben vrijwel zeker over een goede scherpstelling
Op het moment van scherpstelling niet in de foto.rbwadden schreef:Kan jij aangeven waar je scherpte ziet?janjan33 schreef:Ben vrijwel zeker over een goede scherpstelling