De diepte is al benoemd maar ik doe het nog een keer. Hele mooie dieptewerking in deze foto. Er is ook ruim voldoende te zien. Kortom een foto waar je langer naar kijkt.
Frans, natuurlijk heb je gelijk, meer tijd was fijn geweest, maar bij dit soort momenten moet je snel zijn. De man vind ik zelf wel van toegevoegde waarde wegens het loerende karakter, maar die auto is jammer. Echter, is de vrouw-hond combinatie er niet dan resteert een leuke ansicht - die post ik niet meer.
Puntje wat je noemt: het willekeurige. Als ik zo'n tafereeltje in de verte op me af zie komen moet ik een moment kiezen om af te drukken (ik ga haast altijd voor 1 klik, ik kom nog uit het analoge tijdperk). Ik heb een 18-55 zoom (CF 1,5). Ik wil de omgeving er goed op hebben, dus ik ga voor de 18mm. Dan is wat mij betreft het juiste moment van afdrukken het (haast) passeren van de dame. Ik had liever gehad dat de hond voorop liep, en de dame me links zou passeren. Niet willekeurig dus, maar wel afhankelijk van anderen. Geldt overigens heel vaak he, dus was het een topfoto geworden dan moet ik de omstandigheden prijzen want ook dan geldt die afhankelijkheid.