De eerste twee spreken mij erg aan als serie. Mooi effect de verschillende vormen en ruimtes die je gebruikt voor het zelfde onderwerp. Fijne diepte en aangenaam licht en kleur.
De laatste spreekt mij het minste aan, maar is smaakgebonden
Foto's met el’ hun eigen dynamiek.
Foto 1 perst me de diepte in.
Foto 2 nodigt me in de diepte uit.
Foto 3 krijgt zijn diepte vooral door het volk op het eind.
Goed gewerkt met de mogelijkheden.
Ben nu het meest in de stemming voor foto 2.
Maar het kan zo maar switchen naar foto 1.
De derde maakt minder kans om favoriet te worden.
Ben het eens met Frans. De tweede komt vriendelijker over wat minder dwingend. Door de ruimte die deze door de verhouding heeft. De eerste heeft vooral links en boven een paar lijnen waar je niet omheen kunt.
Interessant om jullie reacties te lezen, waarvoor dank! Zelf was ik wel gecharmeerd van de derde, zou het kunnen dat de iets andere bewerking (lichter gehouden) een rol speelt? Of is het de klassieke bevinding dat diepte in een gang (lees: met verticale lijnen) het best tot zijn recht komt in een staande foto, ook prima mogelijk is in een liggend formaat als de zijkanten voldoende toevoegen, en dat een vierkant formaat te weinig vlees dan wel vis is?
Goede serie.
Alle foto's zijn aantrekkelijk. Bij de eerste krijg je een beetje het gevoel dat het bergop gaat wat een grappige vertekening is. Bij de laatste vraag ik me af of een lager standpunt het geheel spannender zou hebben gemaakt.
Gefeliciteerd Peter.
Je fotografie blijft boeiend.
Inhoudelijk niet altijd beelden die me aanspreken maar wel altijd interessant zijn om naar te kijken en over na te denken.